Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025

Počítačové hry

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
B4B39HRY Z,ZK 6 2P+2C česky
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra počítačové grafiky a interakce
Anotace:

Studenti získají orientaci v typických problémech, se kterými se lze setkat při programování počítačových her. Seznámí se s problematikou reprezentace 3D modelů, animací, detekce kolizí, fyzikální simulace, vykreslování v reálném čase v oblasti tvorby počítačových her. Na cvičeních v týmech vytvoří vlastní počítačovou hru: od sepsání konceptu a design dokumentu přes programování herních mechanismů až po prezentace odborné porotě. Na cvičeních je využívána sada nástrojů Unity.

Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/B4B39HRY

Požadavky:

Předpokládají se znalosti v oblastech: programování v některém z běžně používaných jazyků, (cvičení jsou vedena v jazyce C#), lineární algebra.

Osnova přednášek:

1. Úvodní přednáška, systém hodnocení, cvičení, historie počítačových her

2. Herní design

3. Komponenty herního enginu, herní smyčka

4. Transformace, animace, animační křivky

5. Skeletální animace, míchání animací

6. Detekce kolizí

7. Herní fyzika

8. Inverzní kinematika

9. Umělá inteligence ve hrách

10. Materiálové modely, shadery

11. Herní hudba

12. Optimalizace herního enginu

13. Zvaná přednáška

14. Závěrečné prezentace projektů

Osnova cvičení:

1. Rozdělení do týmů, Úvod do Unity

2. Unity 1: základní koncepty, herní smyčka, 2D GUI, vstup od uživatele

3. Unity 2: transformace, kamera, viewporty, obsah, 3D modely

4. Unity 3: kolize, dynamika, herní logika

5. Unity 4: kostra, hierarchie, animace

6. Prezentace design dokumentu a proof-of-concept

7. Konzultace k semestrální práci

8. Unity 5: úvod do shaderů

9. Konzultace k semestrální práci

10. Konzultace k semestrální práci

11. Konzultace k semestrální práci

12. Prezentace beta-verze

13. Odevzdání finální aplikace a dokumentace, zápočet

14. Rezerva

Cíle studia:

Získat teoretické i praktické znalosti nutné pro tvorbu her a naučit se základní postupy používané při vývoji počítačových her.

Studijní materiály:

J. Gregory. Game Engine Architecture (3rd edition). CRC Press, 2018.

J. Schell. The Art of Game Design: A book of lenses. CRC Press. 2008

Poznámka:
Další informace:
https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/B4B39HRY
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 28. 3. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet4699006.html