Objektové programování v jazyce C#
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
17KBIPJC | Z,ZK | 3 | 8P+12C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra biomedicínské informatiky
- Anotace:
-
Základy objektového programování - zapouzdření, dědičnost, polymorfismus. Architektura .NET - .NET framework, modul CLR, IL , garbage collector, aplikační domény, jmenné prostory. Překlad programu. Základy jazyka C# - předdefinované typy, práce s proměnnými, řízení běhu programu. Práce s řetězci a znaky. Výčty, pole a použití jmenných prostorů. Objektové programování v C# (konstruktory, zapouzdření, polymorfismus, virtuální metody, dědičnost, zastiňování metod). Doporučené zásady v objektovém programování. Struktury. Události, windows forms , windows presentation forms a tvorba GUI. Genericity, seznamy a slovníky. Chyby a výjimky.Práce se soubory a XML. Delegáty, lambda výrazy a LINQ. Databáze a C# - Entity Framework. Sestavení a nasazení aplikace.
- Požadavky:
-
Během semestru se uskuteční 3 zápočtové testy, za které lze získat maximálně 21 bodů. Pro udělení zápočtu je potřeba získat alespoň 12 bodů a vytvořit zápočtový program. Zápočtový program si vybírají studenti po konzultaci s vyučujícím a musí být vybrán do 9. hodiny. Zkouška je praktická u počítače, ze zkoušky lze získat 0-100 bodů a hodnotí se podle klasifikační stupnice ECTS.
- Osnova přednášek:
-
1. Základy OOP, .NET a jazyka C#
2. Objekty a třídy v C#
3. Dědění, rozhraní, pole, výjimky
4. Direktivy, operátory, přetypování, delegáty a události, WinForms
5. Práce se soubory, genericita, kolekce, reflexe (atributy), XML, nasazení a sestavení.
6. Tvorba aplikací v C#, WPF
7. Návrhové vzory
- Osnova cvičení:
-
1. Základy objektového programování, první program, proměnné, řízení běhu programu.
2. Základy windows forms, řetězce, pole, výčty.
3. Test. Objektové programování - třídy, funkční členy.
4. Třídy - konstruktory, zapouzdření, polymorfismus
5. Třídy - virtuální metody, dědičnost, zastiňování metod. Struktury.
6. Test. Nepravidelná pole, vícerozměrná pole, pole tříd.
7. GUI - kreslení do GUI, události, formuláře.
8. Genericita, seznamy, slovníky. Chyby a výjimky.
9. Test. Práce se soubory - vytváření, otevírání, zavírání.
10. Soubory čtení a zápis. LINQ na seznamu.
11. Práce s XML, WPF (XAML).
12. Test. Úvod do databází.
13. Databáze. Entity Framework.
14.Test. Nasazení aplikace.
- Cíle studia:
-
Osvojení základů objektově orientovaného programování v jazycích C++ a C# se zaměřením na oblast biomedicínského inženýrství. Osvojení pokročilejších programátorských technik, nezbytných pro pochopení vnitřního fungování komplexních softwarových systémů. Studenti se naučí vytvářet multiplatformí programy v ANSI C++ a C#.
- Studijní materiály:
-
[1] Sedgewick: Algoritmy v C, Computer Press 2004
[2] Gunnerson, Eric: Začínáme programovat v C#. Computer Press 2006
[3] Virius Miroslav: Od C++ k C#. Kopp 2004. 236 stran, ISBN 80-7232-176-5
[4] Petzold: Programování Microsoft Windows v jazyce C#, SoftPress, 2005
[5] Robinson et al.:C# - Programujeme profesionálně", Computer Press 2005
[5] Microsoft: C# Language Specification. Microsoft Press, 2001.
[6] John Sharp: Visual C# 2008 Krok za krokem, Computer Press 2008
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Bakalářský studijní obor Biomedicínská informatika - kombinované (povinný předmět)