Základy využití e-learningu
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
17PBIZEL | Z,ZK | 3 | 1P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra biomedicínské informatiky
- Anotace:
-
Posláním studijního předmětu Základy využití e-learningu je vybavit studenty základními poznatky z oblasti e-learningu a v návaznosti na získané znalosti rozvinout u studentů způsobilost navrhovat a vytvářet e-learningové materiály a kurzy a dále studenty vybavit způsobilostí pro studium odborné literatury a vedení odborné komunikace v této oblasti.
Předmět Základy využití e-learningu seznámí studenty s historií a současností e-learningu, studenti získají znalosti o pedagogických aspektech e-learningu, o LMS systémech a o dalších nástrojích pro tvorbu e-learningových materiálů a o možnostech posuzování kvality e-learningu. Důraz bude kladen i na získání praktických dovedností pro tvorbu e-learningových materiálů a e-learningových kurzů.
- Požadavky:
-
Bazální znalost práce s PC.
V rámci předmětu povoleny pouze 2 omluvené absence. Plnění jednotlivých úkolů v rámci cvičení. Zkouška probíhá formou vytvoření kurzu v Moodlu a jeho prezentace.
- Osnova přednášek:
-
1.Úvod do e-learningu. Historie a současnost. Autorské právo a citace zdrojů
2.Pedagogické aspekty e-learningu. Textový editor pro tvorbu e-learningových materiálů. Interaktivní simulace pracovních postupů.
3.Pedagogické aspekty e-learningu. Grafika zpracování grafické informace
4.Možnosti posuzování kvality e-learningu. Tvorba dotazníku. Mobile learning. Hry při výuce
5.Prezentace vytvořených kurzů, diskuze
- Osnova cvičení:
-
1.Úvod do e-learningu. Nástroje e-learningu - přehled (Moodle, Mefanet, Wikiskripta, Medical Media). Citování, ukázka výukových programů pro citování, práce s nimi
2.Interaktivní simulace pracovních postupů - program open source.
3.Pedagogické aspekty e-learningu cvičení. Grafika. Pořizování a úprava fotografií, videa. Tvorba infografik
4.Možnosti posuzování kvality e-learningu. Dotazníky vytváření, pomocné nástroje. Mobile learning aplikace. Hry při výuce - tvorba
5.Prezentace vytvořených kurzů, diskuze
- Cíle studia:
-
Cíl předmětu spočívá v osvojení si příslušných znalostí a kompetencí v oblasti e-learningu, pochopení architektury a konstrukce e-learningových kurzů, poznání jejich funkčních možností a osvojení si různých specifik a technik e-learningu vhodných pro obor lékařství.
- Studijní materiály:
-
[1] KOPECKÝ, Kamil. E-learning (nejen) pro pedagogy. 1. vyd. [s.l.] : Hanex, 2007. 130 s.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Bakalářský studijní obor Biomedicínská informatika - prezenční (povinný předmět)