Architektura SW systémů
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
AD7B36ASS | Z,ZK | 5 | 14KP+6KC | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačů
- Anotace:
-
Architektury softwarových systémů, principy návrhů architektury, detailní popis architektonických stylů a kvalit které naplňují a popisují je. Architektonické návrhové vzory. Enterprise application vzory pro třívrstvé aplikace a soudobé frameworky. Analytické vzory GRASP, definice koheze a couplingu. Návrhové vzory známé jako Gang of Four nebo Gamma patterns. Dokumentace pomocí UML
Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/AD7B36ASS
- Požadavky:
-
Napsání obou testů
Odevzdání úloh KWIC a dokumentace v LaTeX (tým)
Prezentace vzoru a odevzdání dokumentace v LaTeX (tým)
Odevzdání projektu s aplikovanými vzory (tým)
Dostatek bodů k danému měsíci
Hodnocení dle aktivity, účasti a počtu dosažených bodů
- Osnova přednášek:
-
1.Úvod do softwarových architektur, architektonické styly
2.Kvalita softwarových architektur
3.Dokumentace softwarových architektur
4.Architektonické vzory, GRASP
5.Architektonické vzory, GoF
6.Architektonické vzory, GoF
7.Vzory pro perzistentní vrstvu, GoF
8.Vzory pro perzistentní vrstvu, GoF
9.Vzory pro distribuci, GoF
10.Vzory pro byznys logiku, GoF
11.Vzory pro byznys logiku, GoF
12.Vzory pro prezentaci, GoF
13.Rezerva a Test 2
- Osnova cvičení:
-
1.Seznámení se s požadavky přiřazení úkolů, rozdělení týmů
2.Článek z konference
3.Odevzdání a konzultace - Ukol 1
4.Článek z konference
5.Odevzdání a konzultace - Ukol 2
6.Článek z konference
7.Test 1
8.Odevzdání a konzultace - Ukol 3
9.Článek z konference
10.Odevzdání a konzultace - Ukol 4
11.Článek z konference
12.Odevzdání projektu a dokumentace
13.Odevzdání projektu a dokumentace
- Cíle studia:
-
1. Pochopit disciplínu tvorby architektury v kontextu
softwarového inženýrství.
2. Umět použít jazyk UML pro modelování architektury SW.
3. Naučit se aplikovat vrstvy.
4. Dovést použít architektonické vzory a návrhové vzory.
5. Mít přehled o vzorech použitých ve frameworcích.
6. Pochopení a porozumění anglickému textu.
- Studijní materiály:
-
[1] Martin Fowler. Patterns of Enterprise Application Architecture.
Addison-Wesley Professional, November 2002.
[2] Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, and John M. Vlissides.
Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software.
Addison-Wesley Professional, 1 edition, November 1994.
[3] Craig Larman. Applying UML and Patterns : An Introduction to
Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development (3rd
Edition). Prentice Hall PTR, October 2004.
[4]Len Bass, Paul Clements, and Rick Kazman. 1998. Software Architecture in Practice. Addison-Wesley Longman Publishing Co., Inc., Boston, MA, USA.
[5] Mary Shaw and David Garlan, Software Architecture: Perspectives on an Emerging Discipline, Prentice-Hall, 1996.
- Poznámka:
- Další informace:
- http://wiki.cs.czacm.org/xwiki/bin/view/36ASS/osnova
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: