3D počítačové vidění
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
A4M33TDV | Z,ZK | 6 | 2P+2C | česky |
- Vztahy:
- Předmět A4M33TDV nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět AE4M33TDV (vztah je symetrický)
- Předmět A4M33TDV může být splněn v zastoupení předmětem AE4M33TDV
- Předmět A4M33TDV nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět AE4M33TDV (vztah je symetrický)
- Předmět A4M33TDV nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět BE4M33TDV (vztah je symetrický)
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra kybernetiky
- Anotace:
-
Předmět seznamuje s technikami rekonstrukce trojrozměrné scény z
jejich obrazů. Student bude vybaven takovým porozuměním těmto
technikám a jejich podstatě, aby byl schopen samostatně realizovat
různé varianty jednoduchých systémů pro rekonstrukci
trojdimenzionálních objektů z množiny obrazů či videa, pro doplnění
virtuálních objektů do zdroje videosignálu, případně pro určení
vlastní trajektorie na základě posloupnosti obrazů. Ve cvičeních bude
student postupně budovat základ takového systému.
Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/A4M33TDV
- Požadavky:
-
Znalost ekvivalentní předmětům Geometrie počítačového vidění a grafiky a Metody počítačového vidění.
Detailní aktuální informace o běžícím předmětu na http://cw.felk.cvut.cz/doku.php/courses/a4m33tdv/start
- Osnova přednášek:
-
1. 3D počítačové vidění, jeho cíle a aplikace, obsah předmětu
2. Reálná perspektivní kamera
3. Kalibrace reálné perspektivní kamery
4. Epipolární geometrie
5. Výpočet matic kamer a souřadnic bodů z řídkých korespondencí
6. Autokalibrace
7. Konzistentní rekonstrukce mnoha kamer
8. Optimální rekonstrukce scény
9. Epipolární srovnání obrazů
10. Stereovidění
11. Algoritmy binokulárního stereoskopického párování, multikamerové
algoritmy
12. Tvar ze stínování a kontury
13. Tvar z textury, rozostření a barvy
14. Rekonstrukce povrchu
- Osnova cvičení:
-
1. Seznámení s programem cvičení a experimentálními daty, vstupní test
2. Kalibrace kamery bez radiálního zkreslení ze známé scény
3. Kalibrace kamery s radiálním zkreslením ze známé scény
4. Výpočet epipolární geometrie z 8 bodů
5. Výpočet epipolární geometrie ze 7 bodů, RANSAC
6. Konstrukce projekčních matic z epipolární geometrie, výpočet
pohybu kamery a struktury scény
7. Autokalibrace vnitřních parametrů kamery
8. Konzistentní rekonstrukce systému mnoha kamer
9. Zpřesnění metodou vyrovnání svazku
10. Dokončení předchozích úloh
11. Epipolární rektifikace pro stereovidění
12. Stereoskopické párování dynamickým programováním
13. Rekonstrukce mraku 3D bodů
14. Rekonstrukce 3D náčrtku
- Cíle studia:
-
Konceptuálně i prakticky zvládnout základní metody trojrozměrného počítačového vidění.
- Studijní materiály:
-
R. Hartley and A. Zisserman. Multiple View Geometry. 2nd ed. Cambridge
University Press 2003.
Y. Ma, S. Soatto, J. Kosecka, S.S. Sastry. An Invitation to 3D
Vision. Springer 2004.
- Poznámka:
- Další informace:
- http://cw.felk.cvut.cz/doku.php/courses/a4m33tdv/start
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: