Globalizace podnikání
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
W38O002 | ZK | 5P+0C |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- ústav řízení a ekonomiky podniku
- Anotace:
-
Podnikání v době globalizace je reprezentováno takovými tržně - sociálními strukturami, v nichž producenti opakovaně realizují vzájemně propojené činnosti. Roli zde hraje aspekt správného výběru, využívající soustavy signálů, někdy v podmínkách nedokonalých informací. Předmět zdůrazňuje proces vytváření a upevňování hierarchických vztahů mezi tržními subjekty. Výchozí koncepcí je existence pravidel, na jejichž základě je pozice producenta výsledkem činností, určujících nákladovost, tržby a zisky zboží na dané úrovni kvality. Posuzuje se zde proces utváření transferových cen a specifické metody jejich tvorby. Úkolem předmětu je využít obecného rámce, který vysvětluje vzájemné propojení legislativních norem, institucionálních pravidel a ekonomických pohybů cen, nákladů a příjmů. Postupujeme od objasnění mikrosouvislostí k jejich makroekonomickým důsledkům.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
Struktura tržních vztahů. Model tržní konkurence. Ekonomický přístup k analýze pracovního trhu. Vysvětlení důsledků alternativních ekonomických přístupů. Formální a neformální organizace utvářejících se trhů. Mezinárodní vztahy a inovační procesy. Multinacionální korporace. Sítě v globálních mikrostrukturách. Srovnávací analýzy řídících systémů. Teorie tržních transferů. Institucionální struktura produkce. Proměňující se sítě.
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Abolafia, M. Y.: Markets, An Elgar Reference Collection, Northampton, 2006
Whitley, R.: Competing capitalisms: Institutions and Economies, An Elgar Reference Collection, Northampton, 2002
Dvořáček, J.: Nadnárodní společnosti a transferové ceny, Oeconomica, Praha 2006
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: