Pokročilá virtuální realita
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
|---|---|---|---|---|
| ANI-PVR | KZ | 4 | 2P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra softwarového inženýrství
- Anotace:
-
Předmět studentům přiblíží pokročilejší možnosti virtuální reality. Předmět volně navazuje na již běžící grafické předměty, hlavně na vytváření 3D modelů v Blenderu, a mimo jiné seznámí studenty s jejich aplikací ve virtuální realitě. V přednáškách se předmět zaměří na technologii virtuální reality, její využití v různých aplikacích a bude se také zabývat vytvářením aplikací v dostupných 3D enginech (hlavně Unity3D). Náplní cvičení bude tvorba VR aplikací v Unity3D.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1. Úvod do virtuální reality a její historie.
2. Dostupná zařízení a technická řešení VR.
3. Možnosti vývoje aplikací pro VR.
4. Programování aplikací ve VR.
5. Unity3D pro VR aplikace a pokročilejší metody vývoje I.
6. Unity3D pro VR aplikace a pokročilejší metody vývoje II.
7. Uživatelské rozhlaní aplikací.
8. 3D modelování pro a ve virtuální realitě.
9. Současné komerční využití VR.
10. Snímání uživatelských akcí a zpětná vazba.
11. Smíšená realita (AR).
12. Matematika skrytá ve VR a AR.
- Osnova cvičení:
-
1. Zadání semestrální práce.
2. Seznámení s headsetem, instalací v místnosti, ovládáním ve vybraných aplikacích.
3. Unity3D, vytvoření projektu, import objektů, import pluginů pro podporu VR, kompilace aplikace
4. Modelování v Blenderu, texturování, export do Unity3D.
5. Interakce s objekty, teleportace po scéně, vytvoření jednoduché interaktivní aplikace (např. basketbal).
6. Kontrolní bod pro semestrální práci (interaktivní scéna), prezentace své práce.
7. Uživatelské rozhraní aplikace (tlačítka, menu), úvod do skriptování v Unity3D.
8. Tvorba rozsáhlejší scény, terén, stromy,
9. Animace objektů.
10. Pokročilejší skriptování v Unity3D, aplikační logika.
11. Jednoduchá aplikace pro smíšenou realitu v Unity3D.
12. Prezentace semestrálních prací.
- Cíle studia:
-
Předmět studentům přiblíží pokročilejší možnosti virtuální reality. Předmět volně navazuje na již běžící grafické předměty, hlavně na vytváření 3D modelů v Blenderu, a mimo jiné seznámí studenty s jejich aplikací ve virtuální realitě. V přednáškách se předmět zaměří na technologii virtuální reality, její využití v různých aplikacích a bude se také zabývat vytvářením aplikací v dostupných 3D enginech (hlavně Unity3D). Náplní cvičení bude tvorba VR aplikací v Unity3D.
- Studijní materiály:
-
1. Ralf Doerner, Wolfgang Broll, Paul Grimm, Bernhard Jung: Virtual and Augmented Reality (VR/AR). Springer, 2022. ISBN 9783030790615.
- Poznámka:
-
Předmět je ekvivalentní s MI-PVR
Tento předmět obsahově navazuje na bakalářský předmět Virtuální realita I
https://courses.fit.cvut.cz/MI-PVR/ Předmět je ekvivalentní s MI-PVR.
- Další informace:
- https://courses.fit.cvut.cz/MI-PVR/
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: