Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025

Reflexe pedagogické praxe

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
NUCI-RPP Z 3 26XH česky
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
Fakulta informačních technologií
Anotace:

V prakticky zaměřeném předmětu bude věnována speciální pozornost jak společnému hledání vhodných řešení na nejčastější nesnáze pedagogické praxe, tak i efektivním způsobům zvládání dynamických změn v současném vzdělávání.

Výuka staví zejména na cíleném budování bezpečného prostoru k reflexi vlastních dispozic k učení, ke sdílení a zpracování emocí i náročných témat z praxe, včetně prezentace a komunikace prvních pedagogických výstupů studentů.

Zařazené postupy: strukturovaná diskuze, zpětnovazebné rozhovory a mentoring.

Požadavky:
Osnova přednášek:

není třeba

Osnova cvičení:

není třeba

Cíle studia:

Cílem výuky je poskytnout budoucím učitelům základní seznámení s problematikou sepětí teorie s praxí a inspirovat je k užitečnému sdílení zkušeností z řízení pedagogického procesu. Dalším cílem je rozvíjet u studentů dovednost sebereflexe a schopnost náhledu na dispozice pro vlastní pedagogickou práci. V rámci praktických seminářů se cílí na reflexi realizovaných učebních situací.

Studijní materiály:

Povinná:

Jones, R. W., & Pollard, A. (2020). A Reflective Teaching in Further, Adult and Vocational Education. Bloomsbery Publ.

Slezáková, J. (2020). Průvodce pedagogickou praxí. UPOL.

Doporučená:

Fletcher-Wood, H. (2018). Responsive Teaching. Taylor & Francis Ltd.

Korthagen, F. A. (2011). Making teacher education relevant for practice: The pedagogy of realistic teacher education. Orbis scholae, 5(2), 31-50.

Robinson, R. (2021). Communication Instruction in the Generation Z Classroom: Educational Explorations. Lexington Books.

Šeďová; K., Šalamounová; Z., Švaříček; R., Sedláček; M. Majcík, M., & Navrátilová, J. (2020). Výuková komunikace. Muni PRESS.

Poznámka:

nutno doplnit

Další informace:
nutno doplnit
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 22. 1. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet8161806.html