Dějiny a teorie médií
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
BBB39DTM | ZK | 2 | 2P+0C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1. Úvod do problematiky využití médií v umění
2. Historie raných forem mediálního umění
3. Význam technologií a jejich přijetí
4. Audiovizuální technologie základní principy
5. Přínos digitálních technologií významné vlastnosti
6. Nové formy s využitím síťových technologií
7. Instalace a performance
8. Formy prezentace a záznamu
9. Dlouhodobé uchovávání
10. Reflexe a teoretický přístup
11. Role institucí
12. Projekty a financování
13. Problém autorství, autorské právo
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Povinná literatura:
LISTER, M. (2010). New media: a critical introduction. London, Routledge.
SHANBAUM, P. (2020). The Digital Interface and New Media Art Installations. Routledge, Taylor & Francis Group, New York,
2019. Copyright. Routledge Advances in Art and Visual Studies.
Doporučená literatura:
SHAW, J., & WEIBEL, P. (2003). Future cinema: the cinematic imaginary after film. Cambridge, Mass, MIT Press.
COOK, S., GRAHAM, B., GFADER, V., & LAPP, A. (2013). A Brief History of Working with New Media Art Inteviews with
Artists. https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:101:1-2014051519762.
RUSH, M., & RUSH, M. (2005). New media in art. London, Thames & Hudson.
HORTA, ARNAU. (2011). The vertical stage: the transformation of the scene in new live audiovisual performances.
http://ddd.uab.cat/record/123536.
GUERTIN, C. (2012). Digital prohibition: piracy and authorship in new media art. New York, Continuum.
Studijní pomůcky:
- AV prezentační technologie
- Imersivní technologie (CAVE, VR brýle)
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Scénické technologie (povinný předmět programu)