Strategie a řízení inovací v oblasti mobility
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
16Y1SO | KZ | 2 | 2P+0C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra dopravních prostředků
- Anotace:
-
Úvod do inovací, definice, strategie inovací, inovační životní cyklus a ekosystém. Hlavní zdroje a možnosti financování. Úspěšný inovační projekt. KPIs, rozpočet, spolufinancování, hodnocení. Metoda Sprintu a její využití. Inovační business model - hlavní vzory a příklady, design, strategie, procesy a výhled (business plan a možnosti využití). Tvorba inovační strategie. Zákazník a mapa hodnot; návrh a testování. Měření, monitorování a plánování.
- Požadavky:
-
nejsou definovány
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Cílem je dát studentům přehled o druzích inovací a jejich základních vlastnostech zejména v oblastech mobility a startupů a vhodnosti různých inovací a projektů v rámci daných podmínek. Studenti se seznámí s jejich strategií, životním cyklem, financováním a implementací, dále pak se základními principy budování a prezentování startupů.
- Studijní materiály:
-
• Innovation and Entrepreneurship, Peter F. Drucker, 2006
• The Innovator’s DNA: Mastering the Five Skills of Disruptive Innovators, Jeffrey H. Dyer, Hal B. Gregersen, Clayton M. Christensen, 2019
• Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant, W. Chan Kim & Renée Mauborgne, 2015
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- DOS bak.prez.21/22 (povinně volitelný předmět)