Marketing ve stavebnictví - projekt P
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
126YPMP | KZ | 2 | 2C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Kateřina Eklová
- Cvičící:
- Kateřina Eklová
- Předmět zajišťuje:
- katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví
- Anotace:
-
Předmět seznamuje studenty se základními pojmy a technikami v oboru marketingu, návaznostmi marketingu na ostatní činnosti ve stavebním podniku, jeho úlohou ve stavebním podniku i ve společnosti. Studenti by se měli naučit nalézt možnosti na trhu, segmentovat trh, hodnotit příležitosti na trhu, sestavit jednoduchý marketingový mix, tj. vědět a ovládat metody propagace, ovládat principy tvorby ceny, správně definovat produkt a určit distribuční cesty.
- Požadavky:
-
Povoleny jsou dvě absence. Je nutno vypracovat všechny úkoly. Vypracované úkoly budou odevzdány v termínech dle harmonogramu v Zadání semestrální práce.
- Osnova přednášek:
-
Předmět nemá přednášky.
- Osnova cvičení:
-
1. Vymezení marketingu. Specifika marketingu ve stavebnictví. Stavební trh a jeho segmentace.
2. Strategické marketingové řízení, marketingový mix 4P, 7C. Analyticko-výzkumná fáze, SWOT analýza, měřitelné cíle.
3. Marketingový výzkum – druhy, zdroje dat, metody získávání informací. Cílové skupiny. Design Thinking.
4. Produkt, služba. Kontext životního cyklu stavebního projektu. Distribuce a distribuční politika. Marketingové kanály. B2B a B2C marketing.
5. Cena a cenová politika. Kupní chování zákazníků a specifika oboru stavebnictví.
6. Marketingový plán. Návaznost marketingu na další procesy v organizaci. Nastavení měřitelných cílů.
7. Branding, grafická identita.
8. Webové stránky, aplikace. UX, CX.
9. Sociální sítě, reklama na sítích. Osobní brand na sociálních sítích.
10. Direct marketing. Newslettery. CRM a marketingová automatizace.
11. PR a komunikace – média tištěná a online, reklama, PR.
12. Partnerské spolupráce. Osobní prodej, networking. Reklama print – letáky, billboardy, plakáty.
13. Inovativní marketing: guerilla marketing, instalace na místě, umění, komunita, CSR a další.
- Cíle studia:
-
Schopnost aplikace využití informačních zdrojů a informačních systémů pro manažerské rozhodování a marketingové aktivity.
- Studijní materiály:
-
[1] PLESKAČ, J. a SOUKUP, L. Marketing ve stavebnictví. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0052-2
[2] VÁŇA, R. Marketing a PR v architektuře. Praha: Idealab, 2023. ISBN 978-80-908740-3-9
[3] LOSEKOOT, M. a VYHNÁNKOVA E. Jak na sítě. Jan Melvil, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2
[4] KOTLER, P. a KELLER, K. L. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5
[5] COOPER, J. a LANE, P. Marketingové plánování – Praktická příručka manažera. Grada, 1999. ISBN 80-7169-641-2
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Stavební inženýrství - řízení projektů (povinně volitelný předmět)
- Stavební inženýrství - řízení projektů (povinně volitelný předmět)