Řízení firmy
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
2316052 | Z | 2 | 1P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky
- Anotace:
-
Cílem předmětu je studenty naučit řídit firmu.
1.Historický kontext, klíčové pojmy, myšlenková východiska a principy kapitalismu. Socialismus vs. kapitalismus a podmínky pro podnikání
2.Vize a mise firmy, strategie a taktika
3.HR (personalistika, lidské zdroje… kultura firmy)
4.Firma jako organismus – holistický přístup
5.Organizační struktury – hierarchické, maticové, procesní, projektové…
6.Procesní řízení a reengineering (řízení příčin vs. řízení následků)
7.Projektové a finanční řízení
8.Typy firem a obchodní modely (výroba, produkt, marketing, obchod)
9.Fenomén StartUp (Anglie, Izrael, Česká republika)
10.Řízení obchodních týmů (CRM, funnel, pipeline, kvóty)
11.Řízení „delivery týmů“
12.Business / IT alignment
13.IT systémy a nástroje pro řízení firem (CRM, ERP, ITIL, BI…)
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Tony Morden: Principles of strategic management, Ashgate 2007
Ignatius Ekanem: Writing a business plan, Taylor&Francis 2017
Michael McGrath: Product Strategy for High Technology Companies, McGraw-Hill 2001
Frank Rothaermel: Strategic Management, McGraw-Hill 2018
John E Gamble, Arthur A Thompson Jr., Margaret Peteraf: Essentials of Strategic Management: The Quest for Competitive Advantage, McGraw-Hill 2019
Melissa Schilling: Strategic Management of Technological Innovation, McGraw-Hill 2020
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: