Virtuální a rozšířená realita
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
B0B39VAR | Z,ZK | 6 | 2P+2C+8D | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
1. Úvod do Virtuální a Rozšířené reality, základní přehled témat
2. Počítačová grafika pro virtuální realitu
3. Návrh VR 1 - Interakce uživatele s virtuáním prostředím
4. Návrh VR 2 - Uživatelské rozhraní a prototypování
5. 3D rekonstrukce (z fotografí, ze stereo obrazu, hloubkové kamery)
6. Rozšířená realita 1 - druhy a způsoby kompozice obrazu
7. Rozšířená realita 2 - rozpoznávání světa v okolí uživatele
8. Jazyky pro popis virtuální reality (X3D)
9. VR na webu (WebVR a další frameworky)
10. Audio ve VR
11. Světlo a optika
12. Sledování uživatele ( Tracking )
13. Lidské vnímání a zpoždění VR systému
14. Rozšiřující témata z VR a AR
- Požadavky:
-
Znalost programování a využívání knihoven v jazyku Java, C# nebo C++. viz také http://vyuka.iim.cz/y39mm1:y39mm1
- Osnova přednášek:
-
1) Seznámení s předmětem, základní přehled témat
2) Návrh VR 1 - návrh světa (+ matematika a grafika letem světem)
3) Návrh VR 2 - interakce a UI
4) Světlo a optika
5) Fyziologie - mysl, oko, vjemy, perception
6) Tracking
7) 3D rekonstrukce
8) Rozšířená realita 1
9) Rozšířená realita 2
10) Audio - s Adamem Sporkou (6.12.)
11) X3D 1 - s Jiřím Žárou
12) X3D 2 - s Jiřím Žárou
13) téma bude upřesněno
14) rezerva
- Osnova cvičení:
-
1) Seznámení se s učebnou, vytvoření dvoučlených týmů, nastavení prvního projektu
2) Prezentace navržených scénářů (projektů)
3) Tvorba VR světa
4) Tvorba VR světa
5) UI
6) Odevzdávka 1. části sem práce
7) Textury
8) Interakce
9) 3D scan / 3D rekonstrukce
10) Audio
11) 3D scan / 3D rekonstrukce
12) Rozšířená realita
13) Rozšířená realita
14) Kontrola projektů, zápočty
- Cíle studia:
-
Naučit se metody a algoritmy používané v oblasti virtuální reality. Získat praktické zkušenosti s tvorbou a prezentací interaktivních virtuálních světů s náhlavním displayem.
- Studijní materiály:
-
Steven M. LaValle - Virtual Reality, Cambridge University Press 2019
Jason Jerald - The VR Book: Human-Centered Design for Virtual Reality, ACM Books 2015
Dieter Schmalstieg, and Tobias Hollerer, Augmented Reality: Principles and Practice (Usability), Addison Wesley 2016
- Poznámka:
-
Stránky předmětu na: https://moodle.fel.cvut.cz
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: