Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2023/2024
UPOZORNĚNÍ: Jsou dostupné studijní plány pro následující akademický rok.

Virtual game-worlds

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
BIE-VHS.21 Z,ZK 5 2P+2C anglicky
Garant předmětu:
Radek Richtr
Přednášející:
Radek Richtr
Cvičící:
Radek Richtr
Předmět zajišťuje:
katedra softwarového inženýrství
Anotace:

In the course students learn methods to create a complex virtual world. It is a follow-up course of basic courses of the PG specialization (BIE-MGA, BIE-PGR). Students gain knowledge of the theory of game design, of principles of writing dialogues and characters in order to create a functional virtual world. Within the labs they get practical skills within team development work on the semester project.

Požadavky:

BI-MGA, BI-PGR, or BI-BLE (recommended, not mandatory)

Osnova přednášek:

1. Scene and its representation

2. Interaction and modality in a virtual scene

3. World with an avatar and without it

4. World scale dynamics

6. Dialogues and scenarios

7. The inner logic and rules of a virtual world

8. Non-user persons in a virtual world

9. More complex structures

10. The whole virtual world storyline

11. Virtual reality

11. Team words presentation

Osnova cvičení:

1Semestral work assignment

2Team role assignment

3Basic graphics engines, virtual world, objects and interactions

4Checkpoint (static world)

5World and objects dynamics

6Checkpoint (dynamic world)

7Storylines, dialogs, NPCs

8Complex virtual world

9checkpoint (NPC, dialogs)

10Unity VR (static world)

11Unity VR (dynamic world)

12Project presentation

Cíle studia:
Studijní materiály:

1. Salen K., Zimmerman E. : Rules of play: Game design fundamentals. The MIT Press, 2003. ISBN 978-0262240451.

2. Fullerton T. : Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. CRC press, 2014. ISBN 978-0082560397.

3. Wisessing P., Dingliana J., McDonnell R. : Perception of lighting and shading for animated virtual characters. ACM, 2016. ISBN 978-1450343831.

4. Cao C., Wu H., Weng Y., Shao T., Zhou K. : Real-time facial animation with image-based dynamic avatars.ACM, 2016. ISBN 978-1450342797.

5. Schell, J. : The Art of Game Design: A Book of Lenses. A. K. Peters, Ltd., 2014. ISBN 978-1466598645.

Poznámka:

Information about the course and courseware are available at https://courses.fit.cvut.cz/BI-VHS/

Další informace:
https://courses.fit.cvut.cz/BI-VHS/
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 27. 3. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet6570106.html