Virtuální herní světy
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
BIK-VHS.21 | Z,ZK | 5 | 14KP+4KC | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra softwarového inženýrství
- Anotace:
-
Předmět učí studenty metodám tvoření komplexního virtuálního světa. Volně navazuje na povinné předměty specializace PG (BI-MGA, BI-PGR). Studenti získají znalosti teorie herního návrhu, principů psaní dialogů a postav s cílem vytvořit funkční virtuální svět. V rámci laboratoří pak získají praktické dovednosti s týmovým vývojem při práci na semestrálním projektu.
- Požadavky:
-
Vhodnými (ale nikoli nezbytně nutnými) prerekvizitami jsou předměty BI-MGA, BI-PGR, či BI-BLE.
Případně znalost práce v některém vhodném grafickém enginu (Unity, Unreal, godot).
- Osnova přednášek:
-
1. Scéna a její reprezentace
2. Interakce a modality ve virtuální scéně
3. Svět s uživatelem a bez uživatele
4. Přirozená dynamika světa
5. Přirozené cykly činností
6. Dialogy a scénáře
7. Vnitřní logika virtuálního světa
8. Nehracske postavy ve virtuálním světě
9. Složitější struktury
10. Dějová linka virtuálního světa
11. Virtuální realita
12. Prezentace týmových projektu
- Osnova cvičení:
-
1Zadání semestrální práce
2Finalizace tymu, rozdělení roli
3Základní graficky enginy, svět, objekty, interakce
4Kontrolní bod (statický svět)
5Dynamika světa a postav v něm
6Kontrolní bod (dynamický svět)
7Dějové linie, dialogy, NPC
8Komplexní virtuální svět
9Kontrolní bod (NPC, dialogy)
10Unity ve VR (svět)
11Unity ve VR (programové koncepty)
12Prezentace týmových projektů
- Cíle studia:
-
Cílem studia je získat praktické dovednosti pro vývoj her.
- Studijní materiály:
-
1. Salen K., Zimmerman E. : Rules of play: Game design fundamentals. The MIT Press, 2003. ISBN 978-0262240451.
2. Fullerton T. : Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. CRC press, 2014. ISBN 978-0082560397.
3. Wisessing P., Dingliana J., McDonnell R. : Perception of lighting and shading for animated virtual characters. ACM, 2016. ISBN 978-1450343831.
4. Cao C., Wu H., Weng Y., Shao T., Zhou K. : Real-time facial animation with image-based dynamic avatars.ACM, 2016. ISBN 978-1450342797.
5. Schell, J. : The Art of Game Design: A Book of Lenses. A. K. Peters, Ltd., 2014. ISBN 978-1466598645.
- Poznámka:
-
Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://courses.fit.cvut.cz/BI-VHS/
Na tento předmět navazuje v magisterském studiu předmět Architektura počítačových her.
- Další informace:
- https://courses.fit.cvut.cz/BI-VHS/
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: