Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2023/2024
UPOZORNĚNÍ: Jsou dostupné studijní plány pro následující akademický rok.

Virtuální herní světy

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
BI-VHS ZK 4 2P+2C česky
Garant předmětu:
Radek Richtr
Přednášející:
Radek Richtr
Cvičící:
Radek Richtr
Předmět zajišťuje:
katedra softwarového inženýrství
Anotace:

Předmět vede studenty k vytvoření komplexního virtualniho světa.

Kurz volně navazuje na základní grafické kurzy (MGA, PGR, BLE, …) a propojuje znalosti studentů se zaměřením na organizaci práce v týmu a vytvoření komplexní semestralni práce. Tyto znalosti doplnuje o teorii herniho designu, principy psani dialogů a postav s cílem vytvořit funkční a komplexní virtuální svět.

Na předmět lze navázat předmětem MI-PVR(Pauš)* s úkolem převést scény a jejich dynamiku do plne virtuálního prostředí vhodného pro VR zařízení.

Požadavky:

Vhodnými (ale nikoli nezbytně nutnými) prerekvizitami jsou předměty BI-MGA, BI-PGR, či BI-BLE.

Případně znalost práce v některém vhodném grafickém enginu (Unity, Unreal).

Osnova přednášek:

1. Scéna a její reprezentace

2. Interakce a modality ve virtuální scéně

3. Svět s uživatelem a bez uživatele

4. Přirozená dynamika světa

5. Přirozené cykly činností

6. Dialogy a scénáře

7. Vnitřní logika virtuálního světa

8. Nehracske postavy ve virtuálním světě

9. Složitější struktury

10. Dějová linka virtuálního světa

11. Virtuální realita

12. Prezentace týmových projektu

Osnova cvičení:

1Zadání semestrální práce

2Finalizace tymu, rozdělení roli

3Základní graficky enginy, svět, objekty, interakce

4Kontrolní bod (statický svět)

5Dynamika světa a postav v něm

6Kontrolní bod (dynamický svět)

7Dějové linie, dialogy, NPC

8Komplexní virtuální svět

9Kontrolní bod (NPC, dialogy)

10Unity ve VR (svět)

11Unity ve VR (programové koncepty)

12Prezentace týmových projektů

Cíle studia:
Studijní materiály:

Schell, Jesse. The Art of Game Design: A book of lenses. AK Peters/CRC Press, 2014.

Lebowitz, Josiah, and Chris Klug. Interactive Storytelling for Video Games: Proven Writing Techniques for Role Playing Games, Online Games, First Person Shooters, and more. Focal Press, 2012.

Nystrom, Robert. Game programming patterns. Genever Benning, 2014.

Poznámka:

Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://courses.fit.cvut.cz/BI-VHS/

Na tento předmět navazuje v magisterském studiu předmět Architektura počítačových her.

Další informace:
https://courses.fit.cvut.cz/BI-VHS/
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 27. 3. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet5861706.html