Úvod do mobilních aplikací a systémů
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
17PBTMAS | Z,ZK | 5 | 2P+2C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Radim Kliment
- Cvičící:
- Radim Kliment
- Předmět zajišťuje:
- katedra informačních a komunikačních technologií v lékařství
- Anotace:
-
Seznámení s moderními multiplatformními postupy vývoje mobilních a embedded aplikací pro medicínu, průmysl a domácí multimédia na nejrozšířenějších platformách. Osvojení metod výběru hardware pro mobilní a embedded aplikace. Osvojení postupů konfigurace, správy a základů programování embedded a mobilních zařízení s využitím efektivních postupů a knihoven.
- Požadavky:
-
Student si dle svého zájmu vybere jednu platformu (Google Android, GNU/Linux nebo Apple iOS) a po konzultaci s příslušným cvičícím naprogramuje aplikaci schváleného min. rozsahu, za kterou mu cvičící udělí zápočet. Zkouška je ústní, student odpovídá na tři otázky z okruhů probíraných na přednáškách.
- Osnova přednášek:
-
1. Úvod do mobilních systémů, příklady aplikací v medicíně, průmyslu a v domácnostech. Diskuse.
2. Google Android - historie platformy.
3. Google Android - přehled podporovaného hardware.
4. Google Android - vývojové nástroje.
5. Google Android - možnosti systému a struktura aplikací.
6. Google Android - postupy vývoje a testování mobilních aplikací.
7. Google Android - publikování na Google Play.
8. GNU/Linux - historie platformy, přehled podporovaného hardware.
9. GNU/Linux - vývojové nástroje GNU toolchain, možnosti systému a struktura aplikací.
10. GNU/Linux - postupy vývoje ebmedded a mobilních aplikací, publikování např. na SourceForge.
11. Apple iOS - historie platformy, přehled podporovaného hardware.
12. Apple iOS - vývojové nástroje, Xcode, možnosti systému a struktura aplikací.
13. Apple iOS - postupy vývoje mobilních aplikací, publikování na AppleStore.
14. Srovnání mobilních platforem Google Android, GNU/Linux, Apple iOS a Windows Phone z technického, aplikačního a obchodního hlediska, výhledy do budoucna. Diskuse.
- Osnova cvičení:
-
Na cvičeních je prakticky procvičována látka probíraná na přednáškách, viz osnova přednášek.
- Cíle studia:
-
Cílem studia je základní proniknutí do problematiky výběru a využití HW a mobilních aplikací a systémů aktuálně nejrozšířenějších platforem.
- Studijní materiály:
-
Povinná:
[1] Reto Meier, Professional Android 4 Application Development (Wrox Professional Guides), ed. ed. 1, Wrox, 2012,
ISBN 1118102274
[2] Mark L. Murphy, Android 2 - Průvodce programováním mobilních aplikací, ed. 1. vydání, Computer Press, 2011,
ISBN 9788025131947
[3] R. Stones a kol.: Linux - začínáme programovat, Computer Press, 2009
[4] L. Lacko: Vývoj aplikací pro iOS, Computer Press, Brno 2018, ISBN 978-80-251-4942-3
Doporučená:
[5] B. Fling: Mobile Design and Development, O'Reilly Media, 2009
[6] J. Corbet et al: Linux Device Drivers, 3rd Edition, O'Reilly Media, 2005
[7] Serhan Yamacli: Beginner's Guide to iOS 11 App Development Using Swift 4: Xcode, Swift and App Design Fundamentals, CreateSpace Independent Publishing Platform 2017, EAN 978-1977891754
[8] Matt Neuburg: iOS 11 Programming Fundamentals with Swift: Swift, Xcode, and Cocoa Basics, O'Reilly Media, 2017, ISBN 978-1491999318
[9] Jon Hoffman: Mastering Swift 4 - Fourth Edition: An in-depth and comprehensive guide to modern programming techniques with Swift, Packt Publishing 2017, EAN 978-1788477802
[10] Donny Wals: Mastering iOS 11 Programming - Second Edition: Build professional-grade iOS applications with Swift 4 and Xcode 9, Packt Publishing 2017, ISBN: 978-1788398238
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: