Implementace uživatelských rozhraní
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
B4B39IUR | Z,ZK | 6 | 2P+2S | česky |
- Vztahy:
- Předmět B4B39IUR může při kontrole studijních plánů nahradit předmět A4B39TUR
- Garant předmětu:
- Miroslav Macík, Zdeněk Míkovec
- Přednášející:
- Miroslav Macík, Zdeněk Míkovec
- Cvičící:
- Miroslav Macík, Zdeněk Míkovec
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Na základě specifikace uživatelského rozhraní (kterou získá od design týmu) bude schopen implementovat uživatelské rozhraní a kvalitně komunikovat s dalšími stakeholdery účastnícími se celého procesu návrhu, testování a implementace uživatelského rozhraní.
- Požadavky:
-
Znalost programovování pomocí vyšších programovacích jazyků (např. C++, Java, C#) a algoritmizace. Základy SW inženýringu.
- Osnova přednášek:
-
1. Uživatelská rozhraní jako nástroj komunikace mezi člověkem a počítačem
2. Práce se specifikací uživatelského rozhraní
3. Efektivní implementace uživatelského rozhraní; oddělení uživatelského rozhraní od aplikace - MVC
4. Techniky simulace modelu aplikace používané při implementaci uživatelských rozhraní
5. Principy spolupráce s grafickým designérem
6. Implementace grafických uživatelských rozhraní
7. Implementace negrafických uživatelských rozhraní (haptická, taktilní atd.)
8. Implementace nestandardních uživatelských rozhraní (joystick, headtracker .)
9. Testování uživatelských rozhraní - problematika automatického testování
10. Příprava uživatelského rozhraní pro testování s uživateli
11. Animace a video jako součást uživatelského rozhraní a metody jeho implementace v něm
12. Zvuk jako součást uživatelského rozhraní a metody jeho implementace v něm
13. Implementace přístupných (accessibility) uživatelských rozhraní
- Osnova cvičení:
-
1. Motivace pro kvalitní implementaci uživatelských rozhraní (příklady).
2. Zadání semestrálních prací ve formě specifikace uživatelského rozhraní. Rozbor specifikace uživatelského rozhraní.
3. Praktické ukázky práce s MVC modelem při implementaci uživateslkého rozhraní
4. Praktické ukázky práce s implementačními nástroji typu MS Blend
5. Praktické ukázky simulace modelu aplikace (např. Wizard of Oz, statické modely DBS, simulované spojení klient-server)
6. Praktické ukázky zapojení grafického designéra do procesu implementace uživateského rozhraní (např. použití XAML, HTML 5+CCS3+JavaScript pro vizuální design UI)
7. Konzultace k semestrální práci
8. Konzultace k semestrální práci
9. Praktické ukázky automatického testování uživatelských rozhraní
10. Praktické ukázky testování uživatelských rozhraní s uživateli
11. Konzultace k semestrální práci
12. Konzultace k semestrální práci
13. Odevzdání a prezentace semestrální práce
14. ZÁPOČET
- Cíle studia:
-
Cílem studia předmětu je naučit implementátory uživatelských rozhraní rozumět specifikaci UI, kterou dostávají od designérů a naučit je efektivně spolupracovat s ostatními členy vývojového procesu (designéři, testéři, výzkumníci uživatelských potřeb, atd.)
- Studijní materiály:
-
1. Microsoft Blend for Visual Studio. Nástroj pro efektivní implementaci uživatelského rozhraní (MVC), simulaci modelu aplikace a spolupráci s grafickým designérem.
- Poznámka:
- Další informace:
- https://moodle.fel.cvut.cz/courses/B4B39IUR
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Otevřená informatika - Software 2016 (povinný předmět oboru)
- Otevřená informatika - Počítačové hry a grafika 2016 (povinný předmět oboru)
- Otevřená informatika - Počítačové hry a grafika 2018 (povinný předmět zaměření)