Vytváření grafického obsahu
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
B4B39VGO | Z,ZK | 6 | 2P+2C | česky |
- Vztahy:
- Předmět B4B39VGO nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět BE4B39VGO (vztah je symetrický)
- Předmět B4B39VGO může být splněn v zastoupení předmětem BE4B39VGO
- Předmět B4B39VGO nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět BE4B39VGO (vztah je symetrický)
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
The aim of this course is to provide theory behind geometric modeling and modeling of materials, give students an overview of methods used in the process of creating 2D and 3D graphics and how to apply those methods in praxis. At the seminars, students will learn how to design and create three-dimensional scene, create and apply textures imitating materials (e.g., wall finishes, wood, sky) and geometrical details, and position and set-up lights in the scene.
- Požadavky:
-
Žádné.
- Osnova přednášek:
-
1. Polygonal representation of 2D and 3D objects.
2. Polygonal modeling of 3D objects
3. Polynomial representation and modeling of 2D objects with Beziér curves
4. Polynomial representation and modeling of 2D objects with B-spline curves
5. Polynomial representation and modeling of 3D objects
6. Subdivision surfaces and other 3D modeling techniques
7. Color perception and representation
8. Light, color, and materials in 3D modeling
9. Representing materials with textures
10. 2D raster graphics
11. Operations with raster images
12. Levels of detail
13. Procedural modeling of 2D and 3D objects
14. Reserve
- Osnova cvičení:
-
1. Introduction to the course, mathematics for computer graphics
2. Introduction to the 3D modeling software
3. Using primitive objects and modifiers to block 3D object
4. Free-form modeling of 3D object
5. Free-form modeling of 3D object
6. Sculpting a 3D object
7. 1st test
8. Materials of 3D models
9. Texturing of 3D models
10. Texture painting and texture baking
11. Image composition
12. Levels of detail
13. 2nd test
14. Credits
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je seznámit studentky a studenty s metodami vytváření 2D a 3D grafického obsahu a jejich použitím v praxi.
- Studijní materiály:
-
[1] S. Marschner and P. Shirley, Fundamentals of Computer Graphics, 4th edition, CRC Press, 2016.
[2] Jiří Žára, Bedřich Beneš, Jiří Sochor, Petr Felkel. Moderní počítačová grafika, 2. vydání. Computer Press, 2005.
[3] I. Kerlow, Mistrovství 3D animace, Computer Press, 2011.
- Poznámka:
-
Předmět je od zimního semestru 2019/2020 nahrazen variantou v angličtině BE4B39VGO.
- Další informace:
- https://moodle.fel.cvut.cz/course/B4B39VGO
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Otevřená informatika - Počítačové hry a grafika 2016 (povinný předmět oboru)