3D modelování
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
B6B39TDM | KZ | 5 | 0P+4C+6D |
- Garant předmětu:
- David Sedláček
- Přednášející:
- Cvičící:
- David Sedláček
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Studenti praktickou cestou získají potřebné znalosti pro vytváření geometrie 3D modelů (polygonální, Nurbs a subdividion technika modelování), nastavení materiálů a světel a vytvoření krátkého animovaného filmu. Dále si vyzkouší práci se zařízením pro záznam tvaru objektu (3D laser scanner) a pro záznam pohybu postavy (Motion Capture).
- Požadavky:
-
Předmět vysvětluje vše potřebné od základu, na studenty tedy nejsou kladeny žádné požadavky.
- Osnova přednášek:
-
Výuka probíhá formou 4-hodinového kurzu, kdy lektor v první půli předvádí probírané téma a studenti podle něj opakují. V druhé půlce studenti samostatně pracují na úkolu pro procvičení probraného tématu a ve zbylém čase pracují na vlastních semestrálních úlohách. Lektor je přítomen po celou dobu a radí studentům při samostatné práci.
1. Uživatelské rozhraní, filosofie modelování.
2. Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy.
3. Texturování, světlo, materiály.
4. Základy animace.
5. Odevzdání 1. Úlohy
6. Polygonální modelování - další techniky, úprava 3D skenu.
7. Subdivision, modelování postupným dělením.
8. NURBS, operace nad křivkami a plochami.
9. NURBS - pokročilejší operace.
10. Pokročilejší práce s UV, Rendering
11. Animace II, deformátory
12. Inverzní kinematika.
13. dynamika, particles - dle zájmu.
14. REZERVA
- Osnova cvičení:
-
1. Uživatelské rozhraní, filosofie modelování
2. Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy.
3. Nastavení kamery a Render v MAYA-software
4. Základy animace
5. zadání 2. úlohy
6. 3D skenování
7. Subdivision, modelování postupným dělením. Zadání 2. semestrální úlohy.
8. NURBS, operace nad křivkami a plochami.
9. NURBS - pokročilejší operace.
10. Rendering - orientovaný na MentalRay, více průchodový render
11. Záznam pohybu postavy
12. Inverzní kinematika.
13. konzultace, odevzdání
14. rezerva
- Cíle studia:
-
Předmět je kurz profesionální aplikace Maya používané v obasti produkce, post-produkce, architektuře a dalších oblastech zabývajících se 3D grafikou. V rámci kurzu si studenti osvojí zásady práce s aplikací a získají dovednosti, které uplatní při přípravě dat pro multimediální aplikace.
- Studijní materiály:
-
Doporučená literatura:
1. Chris Maraffi: Maya Character Creation: Modeling and Animation Controls, New Riders Press; 1st edition, 2003.
2. Jason Osipa: Stop Staring: Facial Modeling and Animation Done Right, Sybex Inc., 2003.
- Poznámka:
-
Stránky předmětu na: https://moodle.fel.cvut.cz
- Další informace:
- https://moodle.fel.cvut.cz/courses/B6B39TDM
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Softwarové inženýrství a technologie (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Softwarové inženýrství a technologie (povinně volitelný předmět)
- Softwarové inženýrství a technologie - specializace Technologie pro multimédia a virtuální realitu (povinně volitelný předmět)
- Softwarové inženýrství a technologie - společný 1. ročník (povinně volitelný předmět)