Úvod do mobilních aplikací a systémů
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
17VUMA | KZ | 2 | 1P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Radim Kliment
- Přednášející:
- Radim Kliment
- Cvičící:
- Radim Kliment
- Předmět zajišťuje:
- katedra informačních a komunikačních technologií v lékařství
- Anotace:
-
Seznámení s moderními multiplatformními postupy vývoje mobilních a embedded aplikací pro medicínu, průmysl a domácí multimédia na nejrozšířenějších platformách. Osvojení metod výběru hardware pro mobilní a embedded aplikace. Osvojení postupů konfigurace, správy a základů programování embedded a mobilních zařízení s využitím efektivních a knihoven.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1. Praktické ukázky použití mobilních dohledových systémů v medicíně a domácí péči.
2. Google Android - nastavení a konfigurace multiplatformních vývojových nástrojů.
3. Google Android - praktické ukázky programování mobilních aplikací I. Využití Eclipse.
4. Google Android - řešení samostatné úlohy. Nastavení a použití účtu na GooglePlay.
5. GNU/Linux - konfigurace a sestavení multiplatformních vývojových nástrojů GNU toolchain.
6. GNU/Linux - praktické ukázky programování mobilních a embedded aplikací I. Využití Eclipse, Code::Blocks a jejich integrace s GNU toolchainem pod MS Windows a X/Window systémem.
7. GNU/Linux - řešení samostatné úlohy. Nastavení a použití účtu na SourceForge a osvětlení distribuovaného modelu vývoje.
8. Apple iOS - nastavení a konfigurace vývojových nástrojů Xcode.
9. Apple iOS - praktické ukázky programování mobilních aplikací.
10. Apple iOS - řešení samostatné úlohy.
11. MS Windows Phone - nastavení a konfigurace vývojových nástrojů WP.
12. MS Windows Phone - praktické ukázky programování mobilních aplikací.
13. MS Windows Phone - řešení samostatné úlohy. Nastavení použití MarketPlace.
14. Ukázky integračních vývojových prostředí (pro iOS, Android atd.) - Mono, Xamarin, Qt.
- Osnova cvičení:
-
1. Praktické ukázky použití mobilních dohledových systémů v medicíně a domácí péči.
2. Google Android - nastavení a konfigurace multiplatformních vývojových nástrojů.
3. Google Android - praktické ukázky programování mobilních aplikací I. Využití Eclipse.
4. Google Android - řešení samostatné úlohy. Nastavení a použití účtu na GooglePlay.
5. GNU/Linux - konfigurace a sestavení multiplatformních vývojových nástrojů GNU toolchain.
6. GNU/Linux - praktické ukázky programování mobilních a embedded aplikací I. Využití Eclipse, Code::Blocks a jejich integrace s GNU toolchainem pod MS Windows a X/Window systémem.
7. GNU/Linux - řešení samostatné úlohy. Nastavení a použití účtu na SourceForge a osvětlení distribuovaného modelu vývoje.
8. Apple iOS - nastavení a konfigurace vývojových nástrojů Xcode.
9. Apple iOS - praktické ukázky programování mobilních aplikací.
10. Apple iOS - řešení samostatné úlohy.
11. MS Windows Phone - nastavení a konfigurace vývojových nástrojů WP.
12. MS Windows Phone - praktické ukázky programování mobilních aplikací.
13. MS Windows Phone - řešení samostatné úlohy. Nastavení použití MarketPlace.
14. Ukázky integračních vývojových prostředí (pro iOS, Android atd.) - Mono, Xamarin, Qt.
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
[1] Zakhour, S. a kol., Java 6 - Výukový kurz, ed. 1. vydání, Computer Press, 2007, 536 s., ISBN 978-80-251-157
[2] Reto Meier, Professional Android 4 Application Development (Wrox Professional Guides), ed. ed. 1, Wrox, 2012, ISBN 1118102274
[3] Mark L. Murphy, Android 2 - Průvodce programováním mobilních aplikací, ed. 1. vydání, Computer Press, 2011, ISBN 9788025131947
[4] R. Stones a kol.: Linux - začínáme programovat, Computer Press, 2009
[5] J.Ganssle: Embedded Systems - World Class Designs, Elsevier, 2009
[6] B. Fling: Mobile Design and Development, O'Reilly Media, 2009
[7] Ch. Hallinan: Embedded Linux Primer: A Practical Real-World Approach (2nd Edition), Prentice Hall, 2010
[8] J. Corbet et al: Linux Device Drivers, 3rd Edition, O'Reilly Media, 2005
[9] Lukáš Gregor: Mac pro úplné začátečníky, Computer Press 2011, EAN 9788025132296
[10] Stephen G. Kochan: Objective-C 2.0. Výukový kurz programování pro Mac OS X a iPhone, Computer Press 2010, EAN 9788025126547
[11] Jeff LaMarche, Dave Mark: iPhone SDK. Průvodce vývojem aplikací pro iPhone a iPod touch, Computer Press 2010, EAN 9788025128206
[12] Patrick Alessi: Vývoj her pro iPhone a iPad - programování pro iOS, Zoner Press 2012, ISBN: 978-80-7413-199-8
[13] David Pogue: Mac OS X Lion: Kompletní průvodce, Computer Press 2013, EAN 9788025137581
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: