Sociologie firmy
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
15Y2SF | KZ | 2 | 2+0 | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra jazyků a společenských věd
- Anotace:
-
Sociologický přístup k firmě; vysvětlení organizačního a řídícího systému organizace se zaměřením na postavení lidí a jejich vzájemnou komunikaci. Poznatky o podnikové kultuře; sociální systém firmy. Postavení člověka v oblasti práce v podmínkách tržní ekonomiky. Vedení lidí ve firmě - pracovní skupiny, adaptace, konflikty, systém pozic a rolí v organizaci.
- Požadavky:
-
Nestanoveny
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Seznámení se sociologickými faktory ve firmě, jejich ovlivňování a analýza jejich vzájemné interakce.
- Studijní materiály:
-
Emrová, L., Šafránková, J., Společenské vědy 15, Psychologie a
sociologie pro techniky, Praha, ČVUT 2000
Bedrnová, E., Nový, I., Psychologie a sociologie v řízení firmy, 2002
Veber, J. a kol., Management, Praha, Management Press 2003
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: