Planning and game playing
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
AE4M36PAH | Z,ZK | 6 | 2P+2C | anglicky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačů
- Anotace:
-
Klasické plánovací metody (linární a nelineární), metody grafového plánování, metody kategorie SAT. Metody dvou (a více) hráčových her. Metody prohledávání herních stromů (jako např. minimax a alfa-beta prořezáváaní)
Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/AE4M36PAH
Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/A4M36PAH
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1. Definice, reprezentace a slozitost plánovacího problému
2. Lineární plánování, algoritmus TOPLAN,
3. Nelineární plánování, řešeni ohrození kauzálních linek
4. Grafově orientované plánování
5. Plánování pomocí SAT
6. Uvod do dvouhráčových her
7. Minimax, prořezávání alfa-beta
8. Pokročílé algoritmy prohledávání herních stromů
9. Hierarchické HTN plánování
10. Heuristické plánování
11. Contingency planning, temporální plánování
12. Plánování a pravděpodobnost
13. Plánování v herních algoritmech
- Osnova cvičení:
-
1. Řešení plánovacích úloh
2. Zadání semestrální práce: vývoj obecného plánovače
3. - 5. Laboratorní řešení semestrální práce
6. Seminární cvičení herních algortimů
7. Zadání semestrální práce: vývoj herního algoritmu
8. - 12. Laboratorní řešení semestrální práce
13. Soutěž výsledů
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Nau, D., Ghallab, M., and Traverso, P. 2004 Automated Planning: Theory
and Practice. Morgan Kaufmann Publishers Inc.
Russell, S. J. and Norvig, P. 2003 Artificial Intelligence: a Modern
Approach. 2. Pearson Education.
- Poznámka:
- Další informace:
- https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/ae4m36pah/start
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: