Planning and game playing
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
AE4M33PAH | Z,ZK | 6 | 2P+2C | anglicky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačů
- Anotace:
-
This course provides an introduction to classical AI planning (linear, nonliner planning, graph-plan planning, heuristic planning, SAT-based planning) and game-tree representation and methods of adversarial search (such as minimax and alpha/beta pruning).
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1. planning problem representation and planning problem komplexity
2. linear planning, TOPLAN algorithm,
3. nonlineární planning, causal links thread resolution
4. Graf-oriented planning
5. planning by means of SAT
6. Introduction to game playing
7. Minimax, alfa-beta prunning
8. Advenced methods of adversarial planning
9. Hierarchical HTN planning
10. Heuristic planning
11. Contingency planning, temporal planning
12. Planning a probability
13. Planning in game playing
- Osnova cvičení:
-
1. Planning problems
2. Semestral project specification: design and development of a general planner
3. - 5. Laboratories
6. Game playing algorithms
7. Semestral project specification: design and development of a game playing algorithm
8. - 12. Laboratories
13. Competition
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Nau, D., Ghallab, M., and Traverso, P. 2004 Automated Planning: Theory
and Practice. Morgan Kaufmann Publishers Inc.
Russell, S. J. and Norvig, P. 2003 Artificial Intelligence: a Modern
Approach. 2. Pearson Education.
- Poznámka:
-
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6c
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: