Kreativní programování
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
|---|---|---|---|---|
| ANI-CCC | KZ | 4 | 1P+2C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra softwarového inženýrství
- Anotace:
-
Studenti pracují na úlohách z praxe, seznámí se s kreativními a přitom praxí ověřenými způsoby vizualizace různých druhů dat.
Předmět volně navazuje na základní grafické kurzy (MGA, BLE, ) a představuje studentům vhodné vizualizační metody pro tradiční stejně jako pro open data.
Kombinuje známé postupy vizualizace s uměleckými metodami za využití moderních technologií. Cílem je vytvořit zajímavý vizualizační projekt.
Počítá se z úzkou spoluprací s IPR CAMP (centrum architektury a mestskeho planovani) a IIM (Institut InterMédii FEL).
- Požadavky:
-
Požadavky jsou silně individuální vzhledem k výběru semestrální práce.
- Osnova přednášek:
-
1. Úvod, open data, proč vizualizovat data kreativním způsobem?
2. Metody a nástroje pro získání pozornosti konzumenta dat.
3. Projection Mapping - Spatial Augmentred Reality
4. Vizualizace bodových (a volumetrickych dat)
5. Vizualizace vektorových dat
6. Vzájemné mapování a vizualizace modalit, netradiční metody vizualizace
- Osnova cvičení:
-
1.Úvod, Organizace předmětu, DEMO
2.Exkurze - CAMP, představení projektů
3.Charakteristika problému (Vstupní data vs. jejich reprezentace, Analyza, Model)
4.Způsoby vizualizace dat / SW nástroje vs realita
5.Marketing - jak dostat vaše nápady do světa.
6.práce na projektu - rešeršní část
7.práce na projektu - rešeršní část
8.kontrola rozpracovanosti projektu
9.prezentace projektu plus získání zpětné vazby z reálného světa
10.práce na projektu - implementace
11.práce na projektu - implementace
12.práce na projektu - implementace
13.prezentace projektu
- Cíle studia:
-
Studenti pracují na úlohách z praxe, seznámí se s kreativními a přitom praxí ověřenými způsoby vizualizace různých druhů dat. Předmět volně navazuje na základní grafické kurzy (MGA, BLE, DID) a představuje studentům vhodné vizualizační metody pro tradiční stejně jako pro open data. Kombinuje známé postupy vizualizace s uměleckými metodami za využití moderních technologií. Cílem je vytvořit zajímavý vizualizační projekt. Předmet je učen ve spolupráci s IPR CAMP (centrum architektury a městského planovani) a IIM (Institut InterMédii FEL).
- Studijní materiály:
-
Shiffman, Daniel: Learning Processing: a beginners guide to programming images, animation, and interaction
Lauren McCarthy, Ben Fry, and Casey Reas: Getting Started with p5.js: Making Interactive Graphics in JavaScript and Processing, by.
Greenberg, Ira: Creative Coding and Computational Art (Foundation) (1st ed.), friends of ED, p. 840, ISBN 1-59059-617-X,
- Poznámka:
-
Předmět je vyučován v češtině.
- Další informace:
- https://courses.fit.cvut.cz/NI-CCC/
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: