Pokročilé aspekty podnikání
| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
|---|---|---|---|---|
| ANI-PAS | Z,ZK | 5 | 2P+2C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra softwarového inženýrství
- Anotace:
-
Předmět poskytuje studentům znalosti a dovednosti potřebné při založení a provozování vlastního podniku jak z pohledu právních tak ekonomických aspektů. Studenti se seznámí s platnou legislativou spojenou se založením podniku, obchodními vztahy, ochranou průmyslového vlastnictví a elektronického podnikání. Dále se seznámí s povinnostmi podnikatele ve vztahu ke státu, problematikou účetních a daňových aspektů mezinárodního obchodu, obchodních a marketingových modelů a koncepcí.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1. Tuzemský podnik a povinnosti podniku ve vztahu ke státu.
2. Podniková strategie. Metody a techniky strategického managementu.
3. Obchod jako systém. Logistika a logistické řetězce, cenová tvorba a psychologické aspekty ceny.
4. Mezinárodní obchod, celní a daňové aspekty (DPH) a registry, výkaznictví a mezinárodní účetnictví.
5. Přeprava zboží a přepravní dokumenty, přepravní a manipulační jednotky, klasifikace a identifikace sortimentu.
6. Personální řízení v podniku a podniková politika zaměstnanosti.
7. Shrnutí a zápočtový test z 1. tématického bloku.
8. Typy podnikání, typy korporací, založení korporace.
9. Právní formy spolupráce na projektech, financování a exit z projektů.
10. Smluvní právo a softwarové smlouvy.
11. Praktické aspekty práv duševního vlastnictví.
12. Data a technologie z hlediska práva. Ochrana osobních údajů.
13. Shrnutí a zápočtový test z 2. tématického bloku.
- Osnova cvičení:
-
V rámci cvičení se studenti seznámí s grafologickou analýzou osobnosti a jejím využití při výběru vhodných zaměstnanců a poznání osobnostních rysů svých (nejen) obchodních partnerů.
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je poskytnout studentům pokročilé (ve srovnání s bakalářským stupněm studia) znalosti a dovednosti potřebné při založení a provozování vlastního podniku nebo při řízení podniku, především z oblasti práva, administrativy (nutné kroky a dokumenty), elektronického podnikání, podnikové strategie, mezinárodního obchodu a výkaznictví, marketingu a cenové tvorby. Zároveň se studenti seznámí se základy E-podnikání, kryptoměny a souvisejícími právními aspekty.
V rámci cvičení se studenti seznámí s grafologickou analýzou osobnosti a jejím využití při výběru vhodných zaměstnanců a poznání osobnostních rysů svých (nejen) obchodních partnerů.
- Studijní materiály:
-
1. Máče, M.: Účetnictví a finanční řízení. Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4574-9.
2. Veber, J. a kol.: Management. Management press, 2014. ISBN 978-80-7261-274-1.
3. Cavusgil, S. T. - Knight, G. - Rieselberger, J.: International Business: The New Realities (4th Edition). Pearson, 2016. ISBN 978-1292152837.
4. Mishkin, F. S.- Eakins, S. G.: Financial Markets and Institutions (7th Edition). Prentice Hall, 2012. ISBN 978-0132136839.
5. Brealey, R. A. - Myers, S. C. - Allen, N. F.: Principles of Corporate Finance. McGraw-Hill, 2016. ISBN 978-0078034763.
- Poznámka:
-
Předmět je vyučován v češtině.
- Další informace:
- https://moodle-vyuka.cvut.cz/link/course.php?cx=NI-PAS
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: