Selfmanagement
Code | Completion | Credits | Range | Language |
---|---|---|---|---|
105XSMN | Z | 1 | 0+2 | Czech |
- Lecturer:
- Miroslav Sanytrák (gar.), Miloš Sedláček
- Tutor:
- Miroslav Sanytrák (gar.), Miloš Sedláček
- Supervisor:
- Department of Social Sciences
- Synopsis:
-
The subject Self Management deals with the preparation of students for real life.Successful graduates from this course are prepared for the process of applying for a job, they can write a CV, motivational letter, know the elements of classification of personalities. The subject includes both verbal and non-verbal communication, team management and leading, chairing the meetings, time management. The subject will also provide the student with the essentials of advertising, working on advertisements, and partially also with business skills. The complete course of self management is based on practical experience connected with the training.
- Requirements:
-
no prerequisites
- Syllabus of lectures:
- Syllabus of tutorials:
- Study Objective:
-
To teach the students self presentation for the job interviews, manners.
To teach them both verbal and non-verbal communication, self management and stress release.
To teach them communication for the business negotiations, elements of psychology of sales and sales skills.
To teach the students personality classifications according to different criteria.
To teach the students the basics of advertising, subcontracting, communication with the media agencies and firms.
To teach the students time management with the ADK system of time management.
- Study materials:
-
1)Amstrong.M.,Personální management. 1.vydání. Praha: Victoria Publishing, 1999. 963 s. ISBN 80-7169-614-5.
2)Foot M.,Hook C. Personalistika. 1.vydání. Praha:Computer Press., 2002. 462 s.ISBN 80-7226-515-6
3)Hroník, F.Jak se nespálit při výběru zaměstnanců. 1.vydání. Brno: Computer Press, 1999. 311 s. ISBN 80-7226-161-4
4)Koontz,H.,Weihrich.H.Management. 1.vydání. Praha: Victoria Publishing,1993. 447 s. ISBN 80-85605-45-7.
5)Košťan.P.,Šuleř.O. Firemní strategie.1.vydání.Praha:Computer Press.2002.124 s.ISBN 80-7226-657-8.
6)Kotler, P. Marketing management. 1.vydání. Praha: Victoria Publishing, 1992. 790 s. ISBN 80-85605-08-2
7)Matějka M.,Vidlař P. Vše o přijímacím pohovoru. 1.vydání. Praha: Grada Publishing , s.r.o. 2002. 193 s. ISBN 80-247-0215-0
8)Milkovich,G.T.,Boudreau, J.W. Řízení lidských zdrojů. 1 .vydání.Praha:Grada a.s.,1993. 930 s. ISBN 80-85623-29-3
9)Montag P., Assessment Centre. 1.vydání.Praha:Nakladatelství PRAGOEDUCA.2002.92 s.ISBN 80-7310-004-5
10)Nejedlý J. a kolektiv, Ochrana osobních údajů v oblasti nabízení obchodu a služeb, direkt marketingu a cestovního ruchu. MAG CONSULTING, s.r.o.,2002,68s.
11)Parker R.C.Profesionální design v reklamě.1 vydání. Brno:SoftPress s.r.o.2000. 304 s.ISBN 80-902824-0-7
12)Paulík K.,Gruber D.Trénink radosti. 2. Vydání.Ostrava:REPRONIS.2001.161 s.ISBN 80-86122-74-3
13)Peters TJ.,Waterman jr.R.H. Hledání dokonalosti.1.vydání.Praha: Nakladatelství Svoboda-Libertas.1993. 294 s.ISBN 80-205-0313-7
14)Prokopenko,J.,Kubr, M. a kolektiv. Vzdělávaní a rozvoj manažerů. 1 vydání.Praha:Grada Publishing. 1966.660 s. ISBN 80-7169-250-6.
15)Schultz D.E.Moderní reklama umění zaujmout.1.vydání.Praha:Grada Publishing,s.r.o.,1995,668 s.ISBN 80-7169-062-7
16)Souček, Z.,Určení strategických cílů.1 vydání. Praha: Pragoconsult, inženýrský a poradenský podnik. 1990. 6 s. SV 397 62 90
17)Stýblo,J. Human Management.1 vydání.Bělá pod Bezdězem:Nakladatelství Máchova kraje, 2001.111 s.
18)Šuleř,O. Manažerské techniky.1.vydání. Olomouc:Rubico,s.r.o., 1995. 225 s. ISBN 80-85839-06-7.
19)Wareham,J. Tajemství lovce mozků. 1.vydání.MANAGEMENT PRESS, Ringier ČR,a.s.Praha 1997. 164 s.ISBN 80-85943-27-1
20)Ždímal, M.Příručka terénního poradenství. 1. Vydání. Ostrava:AKS,s.r.o.,1992
- Note:
- Time-table for winter semester 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Fri Thu Fri - Time-table for summer semester 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Fri Thu Fri - The course is a part of the following study plans: