Teorie firmy
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
105XTEF | Z | 1 | 1+1 | česky |
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra společenských věd
- Anotace:
-
Předmět je věnován podrobnému rozboru teorie firmy, jež je významnou částí mikroenomické teorie. Zvláštní pozornost je věnována vztahům firmy a spotřebitelů, elasticitě poptávky, nabídky, analýze nákladů - účetních a ekonomických, a podmínkám maximalizace zisku firmy v dokonalé a nedokonalé konkurenci v krátkém a dlouhém období. Dále je pozornost zaměřena na výpočet nákladů, celkového zisku firmy a rovnováhy firmy v podmínkách dokonalé konkurence, oligopolu, monopolu a monopolistické konkurence. Teoretické základy jsou procvičeny a prohloubeny na příkladech z praxe - zejména při analýze nákladů a stanovování podmínek maximalizace zisku firmy v různých tržních strukturách. Firma je analyzována i jako cílový subjekt mikroekonomické - zejména strukturální - hospodářské politiky státu a jako základní prvek ekonomické struktury.
- Požadavky:
-
Návaznost není požadována.
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Cílem studia je seznámit posluchače různých oborů s problematikou teorie firmy, s postavením firem v tržní ekonomice i se souvislostmi a podmínkami nákladové analýzy firem. Studenti by měli hlavně pochopit klíčový rozdíl mezi ekonomickým a úzce účetním hodnocením situace firem v krátkém a dlouhém období a naučit se hodnotit tržní sílu a postavení firem jak ve vztahu ke státu, tak i ke spotřebitelům a konkurenci.
- Studijní materiály:
-
Sekerka, B.: Mikroekonomie, matematické a kvantitativní základy. Professional Consulting 2002.
- Poznámka:
-
Theory of the Firm
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: