Softwarové inženýrství I
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
BI-SI1 | ZK | 5 | 2+1 | česky |
- Předmět nesmí být zapsán současně s:
- Základy softwarového inženýrství (BI-ZSI)
- Předmět je náhradou za:
- Základy softwarového inženýrství (BI-ZSI)
- Přednášející:
- Jiří Mlejnek (gar.), Karel Richta (gar.)
- Cvičící:
- Jiří Mlejnek (gar.), Karel Richta (gar.)
- Předmět zajišťuje:
- katedra softwarového inženýrství
- Anotace:
-
Studenti se seznámí s metodami analýzy a návrhu rozsáhlejších softwarových celků, které jsou typicky navrhovány a realizovány v týmech. Své znalosti si upevní a prakticky ověří při analýze a návrhu rozsáhlejšího softwarového systému, který bude vyvíjen v souběžném předmětu BI-SP1. Studenti se seznámí s CASE nástroji využívající vizuálního jazyka UML pro modelování a řešení softwarových problémů. Studenti se seznámí s problematikou objektově orientované analýzy, návrhu, architektury, idiomatizace, metod validace, verifikace a testování.
- Požadavky:
-
Předpokládá se schopnost studenta navrhnout datový model na úrovni dovedností vytváření konceptuálního datového modelu v BI-DBS nebo objektového modelu v BI-OMO.
Podrobné požadavky jsou uvedeny na stránce:
- Osnova přednášek:
-
1. Úvod do soft. inženýrství
2. Modelování obchodních procesů
3. Modelování požadavků - případy užití
4. Analýza problémové domény - analytické třídy, atributy, stavy, relace
5. Architektura softwarových systémů
6. Návrh - návrhové třídy a vzory
7. Návrh - rozhraní a komponenty
8. Testování aplikací
9. OCL a integritní omezení
10. Metody a nástroje pro integraci aplikací
11. Metodiky vývoje software, MDA
12. Unified Process a jeho varianty
13. Agilní metodiky
- Osnova cvičení:
-
V rámci cvičení studenti vytvářejí v týmech jednoduchý softwarový projekt.
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je naučit studenty základní principy objektově orientované tvorby velkých softwarových celků založené na matematických, visuálních, formálních a semi-formálních modelech, principech, technikách a metodách moderního přístupu k tvorbě SW. Obsahuje základní porci znalostí, která studentům umožní pochopit práci v týmu na SW projektu a efektivně se do této práce zapojit.
- Studijní materiály:
-
1. Arlow, J., Neustat, I. UML 2 a unifikovaný proces vývoje aplikací. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1503-9.
- Poznámka:
-
Rozsah=prednasky+proseminare+cviceni:2p+1r
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
- Rozvrh není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Softwarové inženýrství - verze pro ty, kteří se zapsali v roce 2009 a 2010 (povinný předmět oboru)
- Informační systémy a management - verze pro ty, kteří se zapsali v roce 2009 a 2010 (povinný předmět oboru, VO)
- Informatika, plán pro fázi studia bez oboru - verze pro ty, kteří se zapsali v roce 2009 a 2010 (VO)
- Informatika, plán pro fázi studia bez oboru - verze pro ty, kteří se zapsali v roce 2011 a 2012 (VO)
- Informační systémy a management - verze pro ty, kteří se zapsali v roce 2011 a 2012 (povinný předmět oboru, VO)
- Softwarové inženýrství - verze pro ty, kteří se zapsali v roce 2011 a 2012 (povinný předmět oboru)