Objektové programování
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
D36OBP | Z,ZK | 4 | 14+4s |
- Předmět je náhradou za:
- Objektové programování (XD36OBP)
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačů
- Anotace:
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1. Architektura výpočetních systémů, trendy vývoje
2. Pojem objektu, objektový model výpočtu, hierarchie a struktury objektů
3. Úvod do systému Smalltalk, syntaxe jazyka, uživatelské prostředí
4. Tvorba programů ve Smalltalku, metody a zprávy
5. Architektura systému, hierarchie tříd objektů
6. Klient-server architektura, metoda MVC, řízení programů sledem událostí
7. Objektová grafika v grafických uživ. rozhraních a metody vizuálního programování
8. Ošetření výjimek, prostředky paralelního programování, prostředky diskrétní simulace
9. Úvod do objektově orientovaného projektování
10. Techniky a nástroje objektově orientované analýzy
11. Techniky a nástroje objektově orientovaného návrhu a implementace
12. Objektově orientované databáze
13. Přehled objektově orientovaných a hybridních programovacích jazyků
14. Historie a vývoj objektových systémů, aplikace ve světě
- Osnova cvičení:
-
1. Seznámení se systémem, instalace
2. Práce s výukovým programem
3. Práce s výukovým programem
4. Implementace nových metod a tříd
5. Implementace nových metod a tříd
6. Test
7. Zadání semestrálních prací
8. Ladění, testování a údržba objektových programů
9. Konzultace semestrálních projektů
10. Test
11. Konzultace semestrálních projektů
12. Tvorba malé distribuované aplikace
13. Tvorba malé databázové aplikace
14. Zápočet
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
- Poznámka:
-
Předmět má stejnou náplň jako předmět 36OBP.
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: