Základy počítačové grafiky
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
36ZPG | Z,ZK | 4 | 2+2s |
- Předmět je náhradou za:
- Základy počítačové grafiky (X39ZPG)
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačů
- Anotace:
-
Cílem předmětu je poskytnout posluchači základní informace o technickém a programovém vybavení pro podporu úloh s rastrovou i vektorovou grafikou, naučit programovat grafické aplikace pomocí knihovny OpenGL a seznámit s algoritmy zobrazovacího řetězce ve dvou i třírozměrném prostoru. V aplikacích počítačové grafiky je výklad orientován především na geometrické modelování, generování a zobrazování reálných scén.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1. Technické prostředky počítačové grafiky.
2. Grafická rozhraní a jejich standardizace. Knihovna OpenGL.
3. Grafické elementy OpenGL a jejich atributy.
4. Souřadné systémy a jejich transformace, transformace objektů, zobrazovací transformace.
5. Souřadné systémy a jejich transformace v OpenGL.
6. Barva a světlo v počítačové grafice. Stínování v OpenGL.
7. Obrazové struktury a interaktivní grafika, vstupní grafické operace.
8. Textury, definice a aplikace textur v OpenGL.
9. Zobrazovací řetězce.Algoritmy generování grafických elementů.
10. Algoritmy pro ořezávání grafických elementů a odstraňování neviditelných hran a ploch.
11. Modelování křivek a ploch.
12. Geometrické modelování
13. Fraktální geometrie, částicové systémy
14. Aplikace počítačové grafiky
- Osnova cvičení:
-
1. Úvod do operačního systémy LINUX
2. Knihovna GLUT
3. Řešení samostatné úlohy
4. Grafické elementy OpenGL
5. Ŕešení samostatné úlohyu PHIGS
6. Transformace souřadných systémů, projekční a geometrické transformace v Open GL
7. Řešení samostatné úlohy
8. Stínování a textury
9. Řešení samostatné úlohy
10. Obrazové animace v OpenGL
11. Řešení samostatné úlohy
12. Modelování křivek a ploch
13. Modelování v systémech CAD
14. Zápočet
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
[1] Hudec, B.: Základy počítačové grafiky, Praha, ČVUT 1997
[2] Hudec, B.: Grafické systémy, Praha, ČVUT, 1999
[3] Žára, J. aj.: Počítačová grafika-principy a algoritmy. GRADA, Praha 1992
[4] Angel, E.: Interactive Computer Grphics, A top-down approach With OpenGL, Addison-Wesley, 1997, ISBN 0-201-85571-2
- Poznámka:
-
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14+4
Typ cvičení: c
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: