Logo ČVUT
Loading...
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2011/2012

Základy počítačové grafiky

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah
36ZPG Z,ZK 4 2+2s
Předmět je náhradou za:
Základy počítačové grafiky (X39ZPG)
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra počítačů
Anotace:

Cílem předmětu je poskytnout posluchači základní informace o technickém a programovém vybavení pro podporu úloh s rastrovou i vektorovou grafikou, naučit programovat grafické aplikace pomocí knihovny OpenGL a seznámit s algoritmy zobrazovacího řetězce ve dvou i třírozměrném prostoru. V aplikacích počítačové grafiky je výklad orientován především na geometrické modelování, generování a zobrazování reálných scén.

Požadavky:
Osnova přednášek:

1. Technické prostředky počítačové grafiky.

2. Grafická rozhraní a jejich standardizace. Knihovna OpenGL.

3. Grafické elementy OpenGL a jejich atributy.

4. Souřadné systémy a jejich transformace, transformace objektů, zobrazovací transformace.

5. Souřadné systémy a jejich transformace v OpenGL.

6. Barva a světlo v počítačové grafice. Stínování v OpenGL.

7. Obrazové struktury a interaktivní grafika, vstupní grafické operace.

8. Textury, definice a aplikace textur v OpenGL.

9. Zobrazovací řetězce.Algoritmy generování grafických elementů.

10. Algoritmy pro ořezávání grafických elementů a odstraňování neviditelných hran a ploch.

11. Modelování křivek a ploch.

12. Geometrické modelování

13. Fraktální geometrie, částicové systémy

14. Aplikace počítačové grafiky

Osnova cvičení:

1. Úvod do operačního systémy LINUX

2. Knihovna GLUT

3. Řešení samostatné úlohy

4. Grafické elementy OpenGL

5. Ŕešení samostatné úlohyu PHIGS

6. Transformace souřadných systémů, projekční a geometrické transformace v Open GL

7. Řešení samostatné úlohy

8. Stínování a textury

9. Řešení samostatné úlohy

10. Obrazové animace v OpenGL

11. Řešení samostatné úlohy

12. Modelování křivek a ploch

13. Modelování v systémech CAD

14. Zápočet

Cíle studia:
Studijní materiály:

[1] Hudec, B.: Základy počítačové grafiky, Praha, ČVUT 1997

[2] Hudec, B.: Grafické systémy, Praha, ČVUT, 1999

[3] Žára, J. aj.: Počítačová grafika-principy a algoritmy. GRADA, Praha 1992

[4] Angel, E.: Interactive Computer Grphics, A top-down approach With OpenGL, Addison-Wesley, 1997, ISBN 0-201-85571-2

Poznámka:

Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14+4

Typ cvičení: c

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 9. 7. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet11022804.html