Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2023/2024
UPOZORNĚNÍ: Jsou dostupné studijní plány pro následující akademický rok.

Virtuální herní světy

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
BIK-VHS.21 Z,ZK 5 14KP+4KC česky
Garant předmětu:
Radek Richtr
Přednášející:
Radek Richtr
Cvičící:
Radek Richtr
Předmět zajišťuje:
katedra softwarového inženýrství
Anotace:

Předmět učí studenty metodám tvoření komplexního virtuálního světa. Volně navazuje na povinné předměty specializace PG (BI-MGA, BI-PGR). Studenti získají znalosti teorie herního návrhu, principů psaní dialogů a postav s cílem vytvořit funkční virtuální svět. V rámci laboratoří pak získají praktické dovednosti s týmovým vývojem při práci na semestrálním projektu.

Požadavky:

Vhodnými (ale nikoli nezbytně nutnými) prerekvizitami jsou předměty BI-MGA, BI-PGR, či BI-BLE.

Případně znalost práce v některém vhodném grafickém enginu (Unity, Unreal, godot).

Osnova přednášek:

1. Scéna a její reprezentace

2. Interakce a modality ve virtuální scéně

3. Svět s uživatelem a bez uživatele

4. Přirozená dynamika světa

5. Přirozené cykly činností

6. Dialogy a scénáře

7. Vnitřní logika virtuálního světa

8. Nehracske postavy ve virtuálním světě

9. Složitější struktury

10. Dějová linka virtuálního světa

11. Virtuální realita

12. Prezentace týmových projektu

Osnova cvičení:

1Zadání semestrální práce

2Finalizace tymu, rozdělení roli

3Základní graficky enginy, svět, objekty, interakce

4Kontrolní bod (statický svět)

5Dynamika světa a postav v něm

6Kontrolní bod (dynamický svět)

7Dějové linie, dialogy, NPC

8Komplexní virtuální svět

9Kontrolní bod (NPC, dialogy)

10Unity ve VR (svět)

11Unity ve VR (programové koncepty)

12Prezentace týmových projektů

Cíle studia:

Cílem studia je získat praktické dovednosti pro vývoj her.

Studijní materiály:

1. Salen K., Zimmerman E. : Rules of play: Game design fundamentals. The MIT Press, 2003. ISBN 978-0262240451.

2. Fullerton T. : Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. CRC press, 2014. ISBN 978-0082560397.

3. Wisessing P., Dingliana J., McDonnell R. : Perception of lighting and shading for animated virtual characters. ACM, 2016. ISBN 978-1450343831.

4. Cao C., Wu H., Weng Y., Shao T., Zhou K. : Real-time facial animation with image-based dynamic avatars.ACM, 2016. ISBN 978-1450342797.

5. Schell, J. : The Art of Game Design: A Book of Lenses. A. K. Peters, Ltd., 2014. ISBN 978-1466598645.

Poznámka:

Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://courses.fit.cvut.cz/BI-VHS/

Na tento předmět navazuje v magisterském studiu předmět Architektura počítačových her.

Další informace:
https://courses.fit.cvut.cz/BI-VHS/
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 4. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet6570006.html