Strategické řízení
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
2316051 | Z | 2 | 1P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky
- Anotace:
-
Předmět seznámí studenty s postupy pro vytvoření projektu strategie firmy.
- Požadavky:
-
Definovány vyučujícími na přednáškách a cvičeních.
- Osnova přednášek:
-
1. Filosofie strategického řízení – poslání, vize, strategické cíle a projekty, konkurenční výhoda
2. Audit strategického řízení
3. Produktová strategie – klientská segmentace, struktura produktů a služeb, cenotvorba, marže
4. Audit produktů a návrh změn
5. Obchodní a marketingová strategie – Brand, Business development, podpora prodeje
6. Audit obchodní strategie a návrh změn
7. Strategické řízení procesů a informací – procesní mapy, organizační uspořádání, digitalizace a automatizace
8. Audit procesu – návrh zjednodušení a digitalizace
9. Strategické řízení vztahů – klienti, partneři, dodavatelé, lokální představitelé, práce klientského centra
10. Audit úrovně spolupráce s klíčovými partnery
11. Finanční strategie – plány, rozpočty, controlling
12. Audit finančního rozpočtu a návrh doporučení
13. Manažerská a personální strategie – firemní hodnoty, rychlosti řízení, motivace
- Osnova cvičení:
-
1. Filosofie strategického řízení – poslání, vize, strategické cíle a projekty, konkurenční výhoda
2. Audit strategického řízení
3. Produktová strategie – klientská segmentace, struktura produktů a služeb, cenotvorba, marže
4. Audit produktů a návrh změn
5. Obchodní a marketingová strategie – Brand, Business development, podpora prodeje
6. Audit obchodní strategie a návrh změn
7. Strategické řízení procesů a informací – procesní mapy, organizační uspořádání, digitalizace a automatizace
8. Audit procesu – návrh zjednodušení a digitalizace
9. Strategické řízení vztahů – klienti, partneři, dodavatelé, lokální představitelé, práce klientského centra
10. Audit úrovně spolupráce s klíčovými partnery
11. Finanční strategie – plány, rozpočty, controlling
12. Audit finančního rozpočtu a návrh doporučení
13. Manažerská a personální strategie – firemní hodnoty, rychlosti řízení, motivace
- Cíle studia:
-
Rozšířit znalosti a dovednosti vybraných zájemců v oblasti řízení lidských zdrojů a strategického plánování.
- Studijní materiály:
-
Tony Morden: Principles of strategic management, Ashgate 2007
Ignatius Ekanem: Writing a business plan, Taylor&Francis 2017
Michael McGrath: Product Strategy for High Technology Companies, McGraw-Hill 2001
Frank Rothaermel: Strategic Management, McGraw-Hill 2018
John E Gamble, Arthur A Thompson Jr., Margaret Peteraf: Essentials of Strategic Management: The Quest for Competitive Advantage, McGraw-Hill 2019
Melissa Schilling: Strategic Management of Technological Innovation, McGraw-Hill 2020
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: