Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2023/2024
UPOZORNĚNÍ: Jsou dostupné studijní plány pro následující akademický rok.

Specifické poruchy učení a chování

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
U51C0101 Z 2 8B česky
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
institut pedagogických a psychologických studií
Anotace:

Předmět seznamuje s příčinami, projevy a důsledky specifických poruch učení a chování, senzorického postižení, mentální retardace, komunikačních poruch, tělesných handicapů a některých chronických onemocnění.

Požadavky:
Osnova přednášek:

1.Historie specifických vývojových poruch učení a chování

2.Současný stav

3.Definice a terminologie specifických poruch učení a chování

4.Diagnostika specifických poruch učení, klinicko-psychologická a diferenciální diagnostika

5.Specifické poruchy učení v českém jazyce

6.Specifické poruchy učení v matematice

Osnova cvičení:
Cíle studia:

Cílem předmětu je seznámení s příčinami, projevy a důsledky specifických poruch učení a chování, senzorického postižení, mentální retardace, komunikačních poruch, tělesných handicapů a některých chronických onemocnění. Studenti získají přehled o základních strategiích, možnostech a metodách jejich diagnostiky, terapie a prevence a institucionálního řešení této problematiky. Dále získají informace o poradenských službách a metodických postupech, které se uplatňují při sociální a pracovní integraci.

Studijní materiály:

Blažková, R., Matoušková, K. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-89-3.

Kirbyová, A. Nešikovné dítě - Dyspraxie a jiné poruchy motoriky. Praha: Portál, 2000. ISBN: 8071784249.

Matějček, Z. Dyslexie - specifické poruchy čtení. Praha: H & H, 1995.

Michalová, Z. Specifické poruchy učení na 2. stupni ZŠ a na středních školách. Praha: Tobiáš, 2004. ISBN 8073110210.

Novák, J. Dyskalkulie - specifické poruchy počítání. Praha: Tobiáš, 2010. ISBN 9788073111076

Pokorná, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál,2001. ISBN 978-80-7367-817-3.

Serfontein, G. Potíže s učením a chováním. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-71783-15-3

Zelinková, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1.

Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 4. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet5151906.html