Multimédia a počítačová animace
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
B4M39MMA | Z,ZK | 6 | 2P+2L | česky |
- Vztahy:
- Předmět B4M39MMA nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět BE4M39MMA (vztah je symetrický)
- Předmět B4M39MMA může být splněn v zastoupení předmětem BE4M39MMA
- Předmět B4M39MMA nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět BE4M39MMA (vztah je symetrický)
- Předmět je ekvivalentní s AD4M39MMA,AE4M39MMA,A4M39MMA,XD36MMA,X39MMA .
- Garant předmětu:
- Roman Berka
- Přednášející:
- Roman Berka
- Cvičící:
- Roman Berka, Ondřej Slabý
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Předmět je zaměřen na výklad metod používaných v oblasti počítačové animace. Studenti získají přehled o algoritmech a metodách reprezentace typických problémů v oblasti počítačové animace (inverzní kinematika, animace lidské postavy, dynamika aj.) Část předmětu je též zaměřena na principy kreativních postupů při vytváření zvuku jako součásti audio-vizuálních projektů. V předmětu zazní i několik přednášek popisujících vybrané problémy z oblasti technologií pro filmovou produkci (MOCAP, Stereoskopie, trikové postupy).
- Požadavky:
-
Základní znalost C++.
Detaily na
- Osnova přednášek:
-
1. Počítačová animace a její popis
2. Dynamika, částicové systémy
3. Fluidní dynamika v počítačové animaci
4. Modelování šatů
5. Modelování a animace lidské tváře
6. Inverzní kinematika
7. Systémy pro zachytávání pohybu MOCAP
8. Animace davu
9. LOD v počítačové animaci
10. Řízení animace, umělý život
11. Generativní metody v počítačové animaci
12. Produkční řetězec a techniky kompozice videa
13. Vybrané problémy filmového post-produkčního procesu.
14. Stereoskopické zobrazování
- Osnova cvičení:
-
1. Úvod do předmětu, zadání semestrálních úloh.
2. UI UE, základní úvod do prostředí Unreal Engine 5.
3. API UE, úvod do API Unreal Engine 5.
4. Dynamika, simulace pohybu tuhého tělesa.
5. Fluidní dynamika, návrh dynamické simulace tekutiny.
6. Šaty, model pro simulaci látky.
7. Tvář, animace a řízení modelu tváře.
8. Check point.
9. IK, inverzní kinematika kostry.
10. Dav, simulace davu pomocí agentů.
11. MOCAP, příprava a nahrávání pohybových dat.
12. MOCAP, čištění a používání pohybových dat.
13. Odevzdání projektu.
14. Zápočet.
- Cíle studia:
-
Cílem kurzu je poskytnout studentům informace o metodách řešení typických problémů v oblasti počítačové animace, virtuální reality a filmové produkce. Kurz je zaměřen na poskytnutí teoretického základu metod používaných v těchto oblastech a na poskytnutí studentům možnosti experimentálně ověřit diskutované techniky.
- Studijní materiály:
-
1. Taylor, J. DVD Demystified. McGraw-Hill Professional, 2000. ISBN 0071350268.
2. Watt, A., Watt, M. Advanced Animation and Rendering
Techniques. Addison-Wesley Professional, 1992. ISBN 0201544121.
3. Feynman, R. P. Feynman's Lectures on
Physics. http://www.feynmanlectures.info/
4. Weil, J. The Synthesis of Cloth Objects Proceedings of the Siggraph 1986, volume 20(4), pages 49-53
5. Žára, J., Beneš, B., Felkel, P. Moderní počítačová grafika, Computer Press, 1998, (in Czech)
6. Badler, N. and Zeltzer, D. Making Them Move - Mechanics Control and Animation of Articulated Figures, Morgan Kaufmann Publishers, 1991
- Poznámka:
-
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6c
- Další informace:
- https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/b4m39mma/start
- Rozvrh na zimní semestr 2025/2026:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2025/2026:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Otevřená informatika - Počítačová grafika 2018 (povinný předmět oboru)