Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2023/2024
UPOZORNĚNÍ: Jsou dostupné studijní plány pro následující akademický rok.

Individuální podnikání

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
126YIPO Z,ZK 5 2P+2C česky
Garant předmětu:
Jana Frková, Olga Heralová
Přednášející:
Jana Frková, Olga Heralová
Cvičící:
Jana Frková, Olga Heralová
Předmět zajišťuje:
katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví
Anotace:

Předmět je rozdělen na přednášky a cvičení po dvou hodinách týdně. Přednášky probíhají dle osnovy předmětu uvedené níže. Na cvičení studenti zpracovávají vlastní podnikatelský plán na vybranou podnikatelskou činnost podle zadané osnovy. Plán sestavují pro start up podnikání. Podnikání může mít formu jak fyzické osoby, tak právnické osoby, např. společnost s.r.o. Finanční plán je zpracován v Excelu a podmínkou zápočtu je prezentace podnikatelského plánu v ppt. před auditoriem.

Požadavky:

Doporučená účast na přednáškách s maximálně 2 absence, povinná účast na cvičení.

Odevzdání podnikatelského plánu v předepsaném termínu, předepsaném rozsahu a jeho prezentace.

Průběžné korigování prací a kontrola v průběhu výuky.

Výše uvedené požadavky jsou podmínky nutné pro úspěšné absolvování předmětu.

Osnova přednášek:

1.Novodobá historie podnikání v ČR. Podnikatelské prostředí v ČR, srovnání s jinými zeměmi.

2.Osobnost podnikatele. Motivace a rozhodování k podnikání. Tři role podnikatele.

3.Životní cyklus malé firmy. Mortalita malých firem, analýza příčin.

4.Podnikatelský model, pravidla funkčního modelu a jeho budování.

5.Specifika malého podnikání - hrozby a příležitosti na trhu.

6.Zdroje financování malého podnikání.

7.Formy podnikání - fyzická osoba, právnická osoba. Výhody a nevýhody.

8.Postup sestavení podnikatelského plánu – náplň jednotlivých kapitol.

9.Intuitivní marketing, Online marketing. Úspěšní podnikatelé a tajemství úspěchu.

10.Umění vedení a komunikace se zaměstnanci.

11.Podnikání a daně - daňové minimum.

12.Sociální a zdravotní pojištění podnikatele.

13.Smluvní vztahy.

Osnova cvičení:

1.Úvodní stručný podnikatelský záměr pro podnikání v dopravě s využitím Nákladové funkce a Bodu zvratu. Zadaní.

2.až 4. Prezentace zadaných podnikatelských plánů v dopravě před auditoriem a odevzdání.

5. Zadání podnikatelského plánu dle vlastního výběru činnosti, odsouhlasení výběru pedagogem.

6. až 9. Postupné prezentace jednotlivých kapitol podnikatelského plánu.

10. až 13. Finální prezentace podnikatelského plánu v ppt. včetně finančního plánu

Cíle studia:

Cílem předmětu je poskytnout praktické informace nezbytné k výkonu samostatné podnikatelské činnosti, dále podpořit a rozvíjet u studentů podnikatelské myšlení.

Studijní materiály:

Srpová, J. a kol. Začínáme podnikat. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-1528-0.

Vlach, R.: Na volné noze - Podnikejte jako profesionálové. Jan Melvil Publishing 2017, ISBN: 978-80-7555-015-6.

Čevelová, M. Marketing bez reklamy. 2017. E-book v PDF formátu. ISBN 978-80-87749-14-2.

Michael E. Gerber: Podnikatelský mýtus. Incommunity, 2011, EAN: 9788087524039

Barow, C., Burke, G., Molian D., Brown, R.: Enterprise Development: The Challenges of Starting, Growing and Selling Businesses. Thomson, 2005, ISBN: 18-6152-989-9.

Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 4. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet4149206.html