Programování grafických aplikací
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
BI-PGA | Z,ZK | 5 | 2P+2C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra softwarového inženýrství
- Anotace:
-
Předmět srozumitelným způsobem představí možnosti současných profesionálních nástrojů pro editaci obrazu, videa, 3D animací (GIMP, Blender, ...), správu multiprojekčních systémů (CAVE, SAGE) a jejich využití k vizualizaci specifických dat (3D scény, rozsáhlé grafy, matematická data, ...).
Důraz bude kladen zejména na možnosti jejich dalšího rozšíření, a to jak s využitím vestavěných skriptovacích jazyků, tak i implementací vlastních zásuvných modulů (plug-inů) či přímého nativního rozšíření.
- Požadavky:
-
BI-MGA, BI-PYT
- Osnova přednášek:
-
1) Základy metodiky programování pluginů, úvod do problematiky (GIMP, Photoshop, Blender, Maya, .)
2) 2D grafika - GIMP: Úvod, metodika zásuvných modulů
3) 2D grafika - GIMP: Výpočetní metody, konvoluce, filtry
4) 2D grafika - GIMP: Metodika programování pluginů
5) 2D grafika - GIMP: Metodika programování pluginů II.
6) 3D grafika - Blender: Úvod, metodika, využití jazyka Python
7) 3D grafika - Blender: Pokročilé texturovací moduly
8) 3D grafika - Blender: Pokročilé osvětlovací modely
9) 3D grafika - Blender: Programování pluginů v jazyce Python I.
10) 3D grafika - Blender: Přehled a programování pluginů v jazyce Python II.
11) Vizualizace dat - SAGE a CAVE: Architektura
12) Vizualizace dat - SAGE: metodika programování (SAGE1 a SAGE2)
- Osnova cvičení:
-
1) GIMP - Úvod, vytváření rozšíření
2) GIMP - Úlohy na cvičení, zadání první semestrální práce
3) Konzultační cvičení
4) Kontrola první semestrální práce
5) Blender - Úvod, využití jazyka Python v nástroji Blender
6) Blender - Úlohy na cvičení, programování zásuvných modulů
7) Blender - Úlohy na cvičení, zadání druhé semestrální práce
8) Konzultační cvičení
9) Kontrola druhé semestrální práce
10) SAGE a CAVE - Úvod, úlohy na cvičení, zadání semestrální práce
11) Konzultační cvičení
12) Kontrola třetí semestrální práce
- Cíle studia:
-
Absolvent předmětu bude rozumět základním metodikám a myšlenkám (bez nutnosti užití konkrétního sw) užití a především rozšíření současných profesionálních nástrojů pro editaci multimediálního obsahu.
- Studijní materiály:
- Poznámka:
-
Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://courses.fit.cvut.cz/BI-PGA/
Na tento předmět navazuje v magisterském studiu předmět Počítačová grafika 1.
- Další informace:
- https://courses.fit.cvut.cz/BI-PGA/
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Bc. program Informatika, pro fázi studia bez oboru, 2015-2020 (VO)
- Bc. obor Bezpečnost a informační technologie, 2015-2020 (volitelný předmět)
- Bc. obor Teoretická informatika, 2015-2020 (volitelný předmět)
- Bc. obor Počítačové inženýrství, 2015-2020 (volitelný předmět)
- Bc. obor Informační systémy a management, 2015-2020 (volitelný předmět)
- Bc. obor Webové a softwarové inženýrství, zaměření Softwarové inženýrství, 2015-2020 (volitelný předmět)
- Bc. obor Webové a softwarové inženýrství, zaměření Webové inženýrství, 2015-2020 (volitelný předmět)
- Bc. obor Webové a softwarové inženýrství, zaměření Počítačová grafika, 2015-2020 (povinný předmět zaměření)
- Bc. obor Znalostní inženýrství, 2018-2020 (volitelný předmět)