Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2023/2024
UPOZORNĚNÍ: Jsou dostupné studijní plány pro následující akademický rok.

Úvod do studia

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah
51US Z 3 2P+0C
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
institut pedagogických a psychologických studií
Anotace:

Předmět a pojetí inženýrské pedagogiky, základní charakteristiky předmětů zařazených v bakalářském studiu, aktuální otázky a organizace výuky, zápis stanovených vyučovacích předmětů a souvisejících identifikačních záznamů do výkazů o studiu.

Požadavky:

Nezbytná je znalost studijních stylů, jejich druhů a orientace v nich, jako předpokladu úspěšného studia učitelství. Účelem je připravit studenty tak, aby toto nejvyšší odborné pedagogické vzdělání, požadované platnou legislativou pro příslušné pozice, absolvovali bezproblémově, v souladu s obecně uznávanými požadavky na vysokoškolské studium tohoto typu. Nezbytná průprava je rovněž orientována na schopnosti a dovednosti v oblasti individuálního přístupu ke studiu, včetně využití forem ICT. Na základě potřeb a osobního zájmu podpora možností využití strukturované volby volitelných předmětů spolu s výběrem tematického zaměření. Využití nabídky forem komunikace s vyučujícími se zřetelem na individuální potřeby absolvování studia.

Osnova přednášek:
Osnova cvičení:
Cíle studia:

Seznámit studenty podrobněji s koncepcí a požadavky bakalářského studia, se specifikou společenskovědního poznání. Objasnit postavení odborných didaktik ve vztahu k technice, přírodním vědám, pedagogice a psychologii. Specifika pedagogicko-psychologicko-didaktické přípravy učitelů-techniků a poslání inženýrské pedagogiky.

Studijní materiály:

Dobrovská, D. Pedagogická a psychologická příprava učitelů odborných předmětů. Praha, ISV 2004.

Ecco, U. Jak napsat diplomovou práci. Praha: Votobia 1997

Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 208 s. ISBN 80-85931-79-6.

Kolektiv: Průvodce studiem. CD-ROM. 2., doplněné vydání. Praha: MÚVS ČVUT, 2006

Mareš, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál 1998.

Semrád, J.; Škrabal, M. Úvod do studia učitelství odborných předmětů. Praha: České vysoké učení technické v Praze. Nakladatelství ČVUT, 2007. 162 s. ISBN 978-80-01-03744-7.

Spousta, V. a kol. Vádemékum autora odborné a vědecké práce (se zaměřením na práce pedagogické). Brno: Masarykova univerzita, 2000, 158 s. ISBN 80-210-2387-2.

Informační a poradenské služby ČVUT http://www.cvut.cz/cs/pc

Informační výchova. Kurz informační výchovy, 3 stupně. Praha: ČVUT, 2007.Dostupné na webových stránkách ČVUT: http://www.cvut.cz/.

Legislativa ČVUT, studijní předpisy (www.cvut.cz); zákon o vysokých školách a související normy.

Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 27. 3. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet1604306.html