Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2019/2020

Planning and game playing

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
AE4M33PAH Z,ZK 6 2P+2C
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra počítačů
Anotace:

This course provides an introduction to classical AI planning (linear, nonliner planning, graph-plan planning, heuristic planning, SAT-based planning) and game-tree representation and methods of adversarial search (such as minimax and alpha/beta pruning).

Požadavky:
Osnova přednášek:

1. planning problem representation and planning problem komplexity

2. linear planning, TOPLAN algorithm,

3. nonlineární planning, causal links thread resolution

4. Graf-oriented planning

5. planning by means of SAT

6. Introduction to game playing

7. Minimax, alfa-beta prunning

8. Advenced methods of adversarial planning

9. Hierarchical HTN planning

10. Heuristic planning

11. Contingency planning, temporal planning

12. Planning a probability

13. Planning in game playing

Osnova cvičení:

1. Planning problems

2. Semestral project specification: design and development of a general planner

3. - 5. Laboratories

6. Game playing algorithms

7. Semestral project specification: design and development of a game playing algorithm

8. - 12. Laboratories

13. Competition

Cíle studia:
Studijní materiály:

Nau, D., Ghallab, M., and Traverso, P. 2004 Automated Planning: Theory

and Practice. Morgan Kaufmann Publishers Inc.

Russell, S. J. and Norvig, P. 2003 Artificial Intelligence: a Modern

Approach. 2. Pearson Education.

Poznámka:

Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6c

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 6. 2020
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet12823204.html