Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2023/2024
UPOZORNĚNÍ: Jsou dostupné studijní plány pro následující akademický rok.

LMS Moodle

Přihlášení do KOSu pro zápis předmětu Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
32BC-K-LMSM-01 KZ 3 8B česky
Garant předmětu:
Pavel Andres
Přednášející:
Pavel Andres
Cvičící:
Pavel Andres
Předmět zajišťuje:
institut pedagogických a psychologických studií
Anotace:

- Základy systému LMS (synchronní, asynchronní komunikace); nástěnka, zprávy, práce s osobními soubory, soubory kurzu, Zprávy – kontakty, poslední komunikace, oznámení, vyhledání osob

- Uživatelský profil, nastavení notifikací, práce s bloky, RSS

- Nastavení a správa kurzu: upořádání kurzu, režim úprav

- Studijní materiál: kniha, složka, soubor, stránka, URL, popisek, multimédia

- Změna role uživatele (učitel, student), metody zápisu do kurzu (klíče), přístup pro hosty

- Práce se skupinami, distribuce uživatelů do skupin, seskupování skupin

- Nastavení výukových materiálů (skrývání, zobrazovaní obsahu, řízená distribuce)

- Nastavení hodnocení kurzu – kategorie, práce s váhami, hodnotící škály, didaktické testy

Požadavky:
Osnova přednášek:
Osnova cvičení:
Cíle studia:

Cílem předmětu je poskytnout základní principy tvorby LMS Moodle kurzu, vč. jeho správy. Studenti budou na po absolvování kurzu schopni:

- spravovat katalog výukových kurzů a objektů, aplikovat nástroje pro evidenci studentů

- nastavit základní vlastnosti LMS kurzu

- vytvářet výukové materiály a aktivity

- efektivně kombinovat komunikační nástroje

- evidovat hodnocení žáků, vytvářet didaktické testy

- využívat úložiště výukového obsahu, vč. jeho archivace

Studijní materiály:

Povinná:

Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů: DigCompEdu [online]. Národní ústav pro vzdělávání, 2017 [cit. 2020- 10-31]. ISBN 978-80-7481-214-9. Dostupné z: https://www.msmt.cz/vzdelavani/dalsi-vzdelavani/ramec-digitalnich- kompetenci-ucitele

Drlík, M. Moodle: kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978- 80-251-3759-8.

Maněna, V. Moderně s Moodlem: jak využít e-learning ve svůj prospěch. Praha: CZ.NIC, z.s.p.o., [2015]. CZ.NIC. ISBN 978-80-905802-7-5.

Doporučená:

Černý, M., Chytková, D. Mazačová, P. a Šimková, G. Distanční vzdělávání pro učitele. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80- 905480-7-7.

Zounek, J., Juhaňák, L., Staudková, H., Poláček, J. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2023/2024:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt

místnost DEJ:423

10:45–12:15
(paralelka 101)
Dejvice
PC Lab
Rozvrh na letní semestr 2023/2024:
Rozvrh není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 27. 4. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet1246743928705.html