Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025

Multimédia a počítačová animace

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
AD4M39MMA Z,ZK 6 14+6L česky
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra počítačové grafiky a interakce
Anotace:

Předmět je zaměřen na výklad metod používaných v oblasti počítačové animace. Studenti získají přehled o algoritmech a metodách reprezentace typických problémů v oblasti počítačové animace (inverzní kinematika, animace lidské postavy, dynamika aj.) Část předmětu je též zaměřena na principy kreativních postupů při vytváření zvuku jako součásti audio-vizuálních projektů. V předmětu zazní i několik přednášek popisujících vybrané problémy z oblasti technologií pro filmovou produkci (MOCAP, Stereoskopie, trikové postupy).

Požadavky:

Základní znalost C++.

Detaily na

https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/b4m39mma/start

Osnova přednášek:

1. Počítačová animace a její popis

2. Dynamika, částicové systémy

3. Fluidní dynamika v počítačové animaci

4. Modelování šatů

5. Modelování a animace lidské tváře

6. Inverzní kinematika

7. Systémy pro zachytávání pohybu MOCAP

8. Animace davu

9. LOD v počítačové animaci

10. Řízení animace, umělý život

11. Generativní metody v počítačové animaci

12. Produkční řetězec a techniky kompozice videa

13. Vybrané problémy filmového post-produkčního procesu.

14. Stereoskopické zobrazování

Osnova cvičení:

1. Úvod do předmětu, zadání semestrálních úloh.

2. UI UE, základní úvod do prostředí Unreal Engine 5.

3. API UE, úvod do API Unreal Engine 5.

4. Dynamika, simulace pohybu tuhého tělesa.

5. Fluidní dynamika, návrh dynamické simulace tekutiny.

6. Šaty, model pro simulaci látky.

7. Tvář, animace a řízení modelu tváře.

8. Check point.

9. IK, inverzní kinematika kostry.

10. Dav, simulace davu pomocí agentů.

11. MOCAP, příprava a nahrávání pohybových dat.

12. MOCAP, čištění a používání pohybových dat.

13. Odevzdání projektu.

14. Zápočet.

Cíle studia:

Cílem kurzu je poskytnout studentům informace o metodách řešení typických problémů v oblasti počítačové animace, virtuální reality a filmové produkce. Kurz je zaměřen na poskytnutí teoretického základu metod používaných v těchto oblastech a na poskytnutí studentům možnosti experimentálně ověřit diskutované techniky.

Studijní materiály:

1. Taylor, J. DVD Demystified. McGraw-Hill Professional, 2000. ISBN 0071350268.

2. Watt, A., Watt, M. Advanced Animation and Rendering

Techniques. Addison-Wesley Professional, 1992. ISBN 0201544121.

3. Feynman, R. P. Feynman's Lectures on

Physics. http://www.feynmanlectures.info/

4. Weil, J. The Synthesis of Cloth Objects Proceedings of the Siggraph 1986, volume 20(4), pages 49-53

5. Žára, J., Beneš, B., Felkel, P. Moderní počítačová grafika, Computer Press, 1998, (in Czech)

6. Badler, N. and Zeltzer, D. Making Them Move - Mechanics Control and Animation of Articulated Figures, Morgan Kaufmann Publishers, 1991

Poznámka:

Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6c

Další informace:
http://vyuka.iim.cz/a4m39mma:a4m39mma
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 20. 9. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet1209106.html