Multimediální a grafické aplikace
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
B39MGA | Z,ZK | 6 | 2+2c | česky |
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Cílem předmětu je přehledné seznámení s teoretickými základy multimedií a počítačové grafiky a použití těchto znalostí v praxi.
- Požadavky:
-
Žádné.
- Osnova přednášek:
-
1. Seznámení s předmětem. Světlo a barvy v počítačové grafice.
2. 2D rastrová grafika.
3. Úpravy 2D obrazu.
4. 2D vektorová grafika.
5. Reprezentace 3D těles.
6. Modelování 3D těles 1.
7. Modelování 3D těles 2.
8. Světlo a materiály ve 3D grafice 1.
9. Světlo a materiály ve 3D grafice 2.
10. Počítačová animace.
11. Virtuální a rozšířená realita.
12. Počítačová typografie a DTP 1.
13. Počítačová typografie a DTP 2.
- Osnova cvičení:
-
1. Seznámení s předmětem. Světlo a barvy v počítačové grafice.
2. 2D rastrová grafika.
3. Úpravy 2D obrazu.
4. 2D vektorová grafika.
5. Reprezentace 3D těles.
6. Modelování 3D těles 1.
7. Modelování 3D těles 2.
8. Světlo a materiály ve 3D grafice 1.
9. Světlo a materiály ve 3D grafice 2.
10. Počítačová animace.
11. Virtuální a rozšířená realita.
12. Počítačová typografie a DTP 1.
13. Počítačová typografie a DTP 2. Zápočty.
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je přehledné seznámení s teoretickými základy multimedií a počítačové grafiky a použití těchto znalostí v praxi.
- Studijní materiály:
-
[1] Jiří Žára, Bedřich Beneš, Jiří Sochor, Petr Felkel. Moderní počítačová grafika, 2. vydání. Computer Press, 2005.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: