Logo ČVUT
Loading...
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2011/2012

Computer Graphics

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
M39PGR Z,ZK 6 2+2c
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra počítačové grafiky a interakce
Anotace:

K vykreslování věrných obrázků trojrozměrných scén se používají grafické knihovny. Cílem předmětu je seznámit studenty s aplikačním grafickým rozhraním pro 3D grafiku a naučit je programovat jednoduché interaktivní grafické aplikace. Výklad pokrývá základní principy počítačové grafiky (zobrazovací řetězec, souřadnicové systémy a transformace, osvětlování, práci s texturami, pohyb kamery, interakci) i pokročilé modelovací a osvětlovací techniky. Cvičení jsou zaměřena na řešení rozličných úloh a semestrálních prací, což vede k získání a prohloubení praktických zkušeností s konkrétní grafickou knihovnou - OpenGL.

Požadavky:

Programování v C/C++, lineární algebra.

Osnova přednášek:

1. Grafická rozhraní a jejich standardizace, knihovna OpenGL, GLUT.

2. Grafické elementy a jejich atributy, vertex arrays.

3. Euklidovský prostor, souřadnicové systémy a transformace.

4. Struktura scény a její reprezentace, display listy.

5. Barva a světlo v počítačové grafice.

6. Textury, mapování a filtrování textur.

7. Vstupní operace a jejich implementace.

8. Zobrazovací řetězec, videopaměť a operace s fragmenty.

9. Míchání obrazů, průhlednost, antialiasing, efekt mlhy a ořezávání.

10. Modelování křivek a ploch I.

11. Modelování křivek a ploch II.

12. Geometrické modelování.

13. Zobrazování vědecko-technických dat.

Osnova cvičení:

1. Úvod, semestrální projekt, překlad úloh, ukázky hotových projektů.

2. Knihovna GLUT. Výběr zadání samostatného semestrálního projektu.

3. Grafické elementy OpenGL - řešení úloh.

4. Transformace v OpenGL - řešení úloh.

5. Konzultace, samostatná práce na projektu.

6. Světla a materiály v OpenGL - řešení úloh.

7. Graf scény a display listy - řešení úloh.

8. Konzultace, samostatná práce na projektu.

9. Konzultace, samostatná práce na projektu. Kontrola vybraných částí projektu.

10. Textury v OpenGL - řešení úloh.

11. Křivky a plochy, selekce - řešení úloh.

12. Konzultace. Odevzdání semestrálních projektů.

13. Rychlá prezentace a volba nejlepších projektů. Zápočet.

Cíle studia:
Studijní materiály:

1. J. Žára, B. Beneš, J. Sochor, P. Felkel: Moderní počítačová grafika - kompletní průvodce metodami 2D a3D grafiky. Computer Press, Brno, 2004.

2. D. Shreiner, M. Woo, J. Neider, T. Davis: OpenGL - Průvodce programátora. Computer Press, Brno, 2006 (český překlad Redbooku 2.0).

Poznámka:

Další podrobnější informace o předmětu (včetně podmínek pro udělení zápočtu a složení zkoušky) najdete na webové stránce http://service.felk.cvut.cz/courses/AE4M39PGR .

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 9. 7. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet227581338905.html