Computer Graphics
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
M39PGR | Z,ZK | 6 | 2+2c |
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
K vykreslování věrných obrázků trojrozměrných scén se používají grafické knihovny. Cílem předmětu je seznámit studenty s aplikačním grafickým rozhraním pro 3D grafiku a naučit je programovat jednoduché interaktivní grafické aplikace. Výklad pokrývá základní principy počítačové grafiky (zobrazovací řetězec, souřadnicové systémy a transformace, osvětlování, práci s texturami, pohyb kamery, interakci) i pokročilé modelovací a osvětlovací techniky. Cvičení jsou zaměřena na řešení rozličných úloh a semestrálních prací, což vede k získání a prohloubení praktických zkušeností s konkrétní grafickou knihovnou - OpenGL.
- Požadavky:
-
Programování v C/C++, lineární algebra.
- Osnova přednášek:
-
1. Grafická rozhraní a jejich standardizace, knihovna OpenGL, GLUT.
2. Grafické elementy a jejich atributy, vertex arrays.
3. Euklidovský prostor, souřadnicové systémy a transformace.
4. Struktura scény a její reprezentace, display listy.
5. Barva a světlo v počítačové grafice.
6. Textury, mapování a filtrování textur.
7. Vstupní operace a jejich implementace.
8. Zobrazovací řetězec, videopaměť a operace s fragmenty.
9. Míchání obrazů, průhlednost, antialiasing, efekt mlhy a ořezávání.
10. Modelování křivek a ploch I.
11. Modelování křivek a ploch II.
12. Geometrické modelování.
13. Zobrazování vědecko-technických dat.
- Osnova cvičení:
-
1. Úvod, semestrální projekt, překlad úloh, ukázky hotových projektů.
2. Knihovna GLUT. Výběr zadání samostatného semestrálního projektu.
3. Grafické elementy OpenGL - řešení úloh.
4. Transformace v OpenGL - řešení úloh.
5. Konzultace, samostatná práce na projektu.
6. Světla a materiály v OpenGL - řešení úloh.
7. Graf scény a display listy - řešení úloh.
8. Konzultace, samostatná práce na projektu.
9. Konzultace, samostatná práce na projektu. Kontrola vybraných částí projektu.
10. Textury v OpenGL - řešení úloh.
11. Křivky a plochy, selekce - řešení úloh.
12. Konzultace. Odevzdání semestrálních projektů.
13. Rychlá prezentace a volba nejlepších projektů. Zápočet.
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
1. J. Žára, B. Beneš, J. Sochor, P. Felkel: Moderní počítačová grafika - kompletní průvodce metodami 2D a3D grafiky. Computer Press, Brno, 2004.
2. D. Shreiner, M. Woo, J. Neider, T. Davis: OpenGL - Průvodce programátora. Computer Press, Brno, 2006 (český překlad Redbooku 2.0).
- Poznámka:
-
Další podrobnější informace o předmětu (včetně podmínek pro udělení zápočtu a složení zkoušky) najdete na webové stránce http://service.felk.cvut.cz/courses/AE4M39PGR .
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: