Návrh a implementace uživatelského rozhraní
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
XD39NUR | Z,ZK | 4 | 14+6s | česky |
- Předmět je náhradou za:
- Návrh a implementace uživatelského rozhraní (XD36NUR)
- Přednášející:
- Pavel Slavík (gar.)
- Cvičící:
- Pavel Slavík (gar.)
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodami návrhu uživatelských rozhraní
z různých hledisek. Dále je kladen důraz na metody hodnocení uživatelských
rozhraní. Důležitou součástí předmětu jsou i otázky týkající se
netechnických aspektů komunikace mezi člověkem a počítačem (např.
ergonomické a psychologické aspekty). Velká pozornost je věnována i
aplikacím uživatelských rozhraní v nových odvětvích jako je například mobile
computing.
- Požadavky:
-
Studenti získají zápočet na základě semestrální práce. Rozsah zkoušky je dán odpřednášenou látkou.
- Osnova přednášek:
-
1. Principy komunikace člověk - počítač
2. Základní typy komunikace
3. Podpora uživatele, typy chyb a jejich ošetření
4. Modely uživatelských rozhraní
5. Formální metody popisu uživatelských rozhraní
6. Psychologické aspekty komunikace člověk - počítač
7. Ergonomické aspekty komunikace člověk - počítač
8. Standardizace uživatelských rozhraní - firemní standardy
9. Standardizace uživatelských rozhraní - mezinárodní standardy
10. Uživatelská rozhraní pro uživatele se speciálními potřebami
11. Uživatelská rozhraní pro multimedia a mobile computing
12. Uživatelská rozhraní v prostředí VR
13. Testování uživatelských rozhraní
14. Kriteria hodnocení uživatelských rozhraní (usability)
- Osnova cvičení:
-
1. Zadávání projektů
2. Zadávání projektů
3. Konzultace k projektům
4. Konzultace k projektům
5. Prezentace návrhu řešení
6. Konzultace k projektům
7. Konzultace k projektům
8. Prezentace dílčího řešení
9. Konzultace k projektům
10. Konzultace k projektům
11. Konzultace k projektům
12. Prezentace výsledků projektů
13. Prezentace výsledků projektů
14. Zápočet
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodami návrhu uživatelských rozhraní z různých hledisek.
- Studijní materiály:
-
1. Shneiderman,B.: Designing the User Interface, Addison Wesley, 1998
2. Nielsen,J.: Usability Engineering, Morgan Kaufman 1993
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Výpočetní technika - počítačová grafika- strukturované studium (povinný předmět zaměření)