Komunikace a jednání s lidmi
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
2383009 | Z | 2 | 1+1 | česky |
- Přednášející:
- Lenka Adamová (gar.), Lenka Adamová (gar.), František Klimeš (gar.)
- Cvičící:
- Vladimír Brdek, Lenka Adamová (gar.), Lenka Adamová (gar.), František Klimeš (gar.)
- Předmět zajišťuje:
- ústav řízení a ekonomiky podniku
- Anotace:
-
Cílem kurzu je ukázat studentům, že se komunikace stala součástí kvalifikace každého pracovníka a manažera. Základem interpersonální komunikace je rétorika, která se rozvíjí od klasické školy ve starověkém Řecku až do nejnovějších škol v Evropě a na celém světě. Hlavní pozornost se v kurzu věnuje analýze monologu (vystoupení s referátem) a dialogu (jednání, rozhovor). Studentům se vysvětluje význam nonverbální komunikace a ukazují se metody vlastního sebezdokonalování v komunikaci.
- Požadavky:
-
Prezentace referátu, příprava a prezentace rozhovoru, zpětná vazba k referujícím, diskuse
Šafránková J. a kol.: Komunikace a jednání s lidmi. ČVUT, Praha 2009
- Osnova přednášek:
-
1.Komunikace jako součást profesního vybavení každého moderního pracovníka, inženýra, manažera, vedoucího týmu a týmového pracovníka atd.
2.Rétorika jako základ mezilidské komunikace, klasická škola rétoriky, rétorika jako věda a umění.
3.Osobnostní předpoklady pro komunikaci.
4.Základní principy komunikace a jejich aplikace v řeči, v písemném projevu, v nonverbální komunikaci.
5.Základní bariéry komunikace a nejčastější chyby v každodenní praxi. Monolog. Dialog. Prezentace. Sebeprezentace.
6.Základní principy etikety.
- Osnova cvičení:
-
1.Komunikace jako součást profesního vybavení každého inženýra, manažera.
2.Rétorika, klasická škola rétoriky, rétorika v současnosti.
3.Osobnostní předpoklady pro komunikaci.
4.Základní principy komunikace, řeč, písemný projev, nonverbální komunikace.
5.Základní bariéry komunikace a nejčastější chyby v každodenní praxi.
6.Základní principy etikety.
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Základní:
Šafránková J. a kol.: Komunikace a jednání s lidmi. ČVUT, Praha 2009
Další doporučené:
Kohout, J.: Rétorika - umění mluvit a jednat s lidmi, Management Press, Praha 2005
Khelerová, V.: Komunikační a obchodní dovednosti manažera, Grada Publishing, Praha
1999
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Studijní plán programu STR oboru Technika životního prostředí (povinně volitelný humanitní předmět)