Logo ČVUT
Loading...
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2011/2012

Počítačové hry a animace

Přihlášení do KOSu pro zápis předmětu Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
A7B39PHA Z,ZK 6 2+2c česky
Předmět nesmí být zapsán současně s:
Počítačové hry a animace (Y39PHA)
Předmět je náhradou za:
Počítačové hry a animace (Y39PHA)
Přednášející:
Jan Buriánek (gar.)
Cvičící:
Jan Buriánek (gar.), Jiří Žára (gar.), Michal Hapala, Michal Lukáč
Předmět zajišťuje:
katedra počítačové grafiky a interakce
Anotace:

Studenti získají orientaci v typických problémech, se kterými se lze setkat při programování počítačových her. Seznámí se například s technikami reprezentace, zobrazení a animace 3D modelů, detekce kolizí nebo programování grafických karet. Na cvičení si v týmech projdou tvorbou počítačové hry: od sepsání konceptu a design dokumentu přes její programování až po prezentace odborné porotě. Na cvičeních je využívána sada nástrojů Microsoft XNA.

Požadavky:

Předpokládají se znalosti v oblastech:

Programování v jazyce C/C++, lineární algebra, programování grafiky.

Webové stránky předmětu Y36PHA jsou na adrese:

http://service.felk.cvut.cz/courses/Y36PHA/

Osnova přednášek:

1. Úvodní přednáška, systém hodnocení, cvičení

2. Design dokument

3. 3DS Max, Maya, Softimage XSI, Blender 3D

4. Kvaterniony a interpolace

5. Reprezentace 3D modelu

6. Hierarchická (skeletální) animace

7. Animace kostry, inverzní kinematika

8. Statická detekce kolizí

9. Další metody detekce kolizí

10. Programování GPU

11. Programování GPU II

12. Animační křivky

13. Zvaná přednáška

14. Rezerva / Zvaná přednáška

Osnova cvičení:

1. Rozdělení do týmů, Úvod do C#, XBOX 360

2. XNA 1: Základní koncepty, herní smyčka, 2D GUI

3. XNA 2: Vstup od uživatele, Content, 3D modely

4. Prezentace konceptu a design dokumentu

5. XNA 3: Transformace, Kamera, Viewporty

6. XNA 4: Kolize, Dynamika, Herní logika

7. Konzultace k semestrální práci

8. XNA 5: Kostra, Hierarchie, Animace

9. Konzultace k semestrální práci

10. Konzultace k semestrální práci

11. Prezentace beta-verze

12. Odevzdání finální aplikace a dokumentace, konzultace

13. Finální prezentace, zápočet

14. Rezerva

Cíle studia:

Naučit základní postupy používané při programování počítačových her.

Získat teoretické i praktické znalosti nutné pro tvorbu her.

Studijní materiály:

D. Eberly, 3D Game Engine Design. Morgan Kaufmann, 2000. ISBN: 1558605932.

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost T2:C3-340
Buriánek J.
18:00–19:30
(přednášková par. 1)
Dejvice
Posluchárna
St
místnost

12:45–14:15
(přednášková par. 1
paralelka 103)

místnost KN:E-311
Lukáč M.
14:30–16:00
(přednášková par. 1
paralelka 101)

Karlovo nám.
Lab K311
místnost KN:E-311
Lukáč M.
16:15–17:45
(přednášková par. 1
paralelka 102)

Karlovo nám.
Lab K311
Čt

Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
Rozvrh není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 9. 7. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet1400506.html