Počítačové hry a animace
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
A7B39PHA | Z,ZK | 6 | 2+2c | česky |
- Předmět nesmí být zapsán současně s:
- Počítačové hry a animace (Y39PHA)
- Předmět je náhradou za:
- Počítačové hry a animace (Y39PHA)
- Přednášející:
- Jan Buriánek (gar.)
- Cvičící:
- Jan Buriánek (gar.), Jiří Žára (gar.), Michal Hapala, Michal Lukáč
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Studenti získají orientaci v typických problémech, se kterými se lze setkat při programování počítačových her. Seznámí se například s technikami reprezentace, zobrazení a animace 3D modelů, detekce kolizí nebo programování grafických karet. Na cvičení si v týmech projdou tvorbou počítačové hry: od sepsání konceptu a design dokumentu přes její programování až po prezentace odborné porotě. Na cvičeních je využívána sada nástrojů Microsoft XNA.
- Požadavky:
-
Předpokládají se znalosti v oblastech:
Programování v jazyce C/C++, lineární algebra, programování grafiky.
Webové stránky předmětu Y36PHA jsou na adrese:
- Osnova přednášek:
-
1. Úvodní přednáška, systém hodnocení, cvičení
2. Design dokument
3. 3DS Max, Maya, Softimage XSI, Blender 3D
4. Kvaterniony a interpolace
5. Reprezentace 3D modelu
6. Hierarchická (skeletální) animace
7. Animace kostry, inverzní kinematika
8. Statická detekce kolizí
9. Další metody detekce kolizí
10. Programování GPU
11. Programování GPU II
12. Animační křivky
13. Zvaná přednáška
14. Rezerva / Zvaná přednáška
- Osnova cvičení:
-
1. Rozdělení do týmů, Úvod do C#, XBOX 360
2. XNA 1: Základní koncepty, herní smyčka, 2D GUI
3. XNA 2: Vstup od uživatele, Content, 3D modely
4. Prezentace konceptu a design dokumentu
5. XNA 3: Transformace, Kamera, Viewporty
6. XNA 4: Kolize, Dynamika, Herní logika
7. Konzultace k semestrální práci
8. XNA 5: Kostra, Hierarchie, Animace
9. Konzultace k semestrální práci
10. Konzultace k semestrální práci
11. Prezentace beta-verze
12. Odevzdání finální aplikace a dokumentace, konzultace
13. Finální prezentace, zápočet
14. Rezerva
- Cíle studia:
-
Naučit základní postupy používané při programování počítačových her.
Získat teoretické i praktické znalosti nutné pro tvorbu her.
- Studijní materiály:
-
D. Eberly, 3D Game Engine Design. Morgan Kaufmann, 2000. ISBN: 1558605932.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: