Logo ČVUT
Loading...
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2011/2012

Principy tvorby mobilních aplikací

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
AD7B39PDA Z,ZK 6 14+6c česky
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra počítačové grafiky a interakce
Anotace:

Absolvent předmětu získá přehled o vlastnostech a limitech mobilních technologií. Seznámí se s principy návrhu mobilních aplikací . Výklad je zaměřen na specifické problémy spojené s omezeními a novými vlastnostmi mobilních zařízení, nasazením mobilních zařízení v terénu a využití webových služeb.

Požadavky:

Znalost programovacího jazyka Java nebo C++.

Detaily o předmětu viz http://pda.felk.cvut.cz/

Osnova přednášek:

A. Principy návrhu

- Využití obrazovky

- malá obrazovka, orientace, flexibilní uživatelská rozhraní

- seskupování informace, prezentace informace v seznamech

- balení informace

- scrolovací mechanizmy

- Uživatelská interakce

- řešení uživatelského vstupu (vstupní zařízení, vstupní metody, minimalizace vstupu textu)

- přímé označování objektů (problémy dotykové obrazovky - mouse over, otevřít vs. vybrat)

- multimodální interakce

- Návrh obecně

- pravidla návrhu UI (guidelines)

- podivné chování aplikací v mobilním prostředí

- Využití kontextu

- řešení častých změn kontextu

- využití rozličných parametrů kontextu

- uživatelská rozhraní řízená kontextem - jak zvýšit efektivitu, přesnost a jednoduchost

- Testování použitelnosti v mobilním prostředí

B. Vývoj

- Java ME

- Android OS

C. Mobilní technologie

- bezdrátová komunikace (WiFi, Bluetooth, GPS, GSM)

- speciální interakční metody (akcelerometry, gyroskopy, vibrace, kompas, blikající kontrolky, haptická gesta)

Osnova cvičení:

1. Přiřazení semestrálních prací, příklady, podmínky udělení zápočtu

2. Odevzdání [D1-popis sem. práce], příprava na [D2-popis problému]

3. Odevzdání [D2], příprava na [D3-LoFi prototyp a evaluace]

4. Zhodnocení [D2], příprava na [D3]

5. Individuální práce na projektu, metody testování (EE, CW, uživatelský test)

6. Konzultace k [D3], příprava na [D4-HiFi prototyp a evaluace]

7. Odevzdání [D3], individuální práce na projektu

8. Zhodnocení [D3]

9. Individuální práce na projektu

10. Prezentace [P1-prezentace D3]

11. Individuální práce na projektu

12. Odevzdání a prezentace [D4]

13. Prezentace [D4]

14. Zápočet

Cíle studia:

Studium předmětu dá studentům schopnost navrhovat a implementovat aplikace pro mobilní prostředí.

Studijní materiály:

1. Jones M.,Marsden G. Mobile Interaction Design, Wiley, 2006

2. Weiss S. Handheld usability, Wiley, 2002

3. Cooper A., Reimann R., Vronin D. About Faces - The Essentials of Interaction Design, Wiley, 2007

Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 9. 7. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet1399606.html