Logo ČVUT
Loading...
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2011/2012

Marketingový výzkum

Přihlášení do KOSu pro zápis předmětu Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
A7B16MVY Z,ZK 5 2+2s česky
Předmět nesmí být zapsán současně s:
Marketingový výzkum (Y16MVY)
Předmět je náhradou za:
Marketingový výzkum (Y16MVY)
Přednášející:
Věra Vávrová (gar.), Gustav Tomek (gar.)
Cvičící:
Věra Vávrová (gar.), Gustav Tomek (gar.)
Předmět zajišťuje:
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd
Anotace:

Marketing jako filozofie podnikání a soubor tržně orientovaných funkcí. Poznávací stránka marketingu, marketingový informační systém. Podstata, charakteristiky marketingového výzkumu a jeho význam pro manažerské rozhodování. Proces marketingového výzkumu (příprava, sestavení projektu, sběr sekundárních a primárních dat, kvalitativní a kvantitativní výzkum, zpracování, analýza a interpretace). Aplikace marketingového výzkumu na různé oblasti, činnosti a různé formy organizace a řízení. Předmět je koncipován projektově, vede k skupinovému ověření marketingového výzkumu na dostupných příkladech.

Požadavky:

viz https://ekonom.feld.cvut.cz/web/index.php?option=com_content&task=section&id=7&Itemid=236

Osnova přednášek:

1.Marketingová koncepce managementu, tržní orientace firmy.

2.Marketing a management firmy, vztah marketingu k ostatním činnostem v podniku. Hodnototvorný řetězec a rozpory uvnitř i vně. Cesty řešení.

3.Marketingový výzkum. Podstata a základní pravidla. Definice trhu a jeho různé pojetí. Vymezení relevantního trhu.

4.Externí a interní analýza. Analýza trhu, zákazníků, konkurence, distribuce. Analýza makroprostředí. Silné a slabé stránky. SWOT analýza.

5.Proces marketingového výzkumu. Plánování výzkumu, oblasti získávání informací, zdroje dat. Rozsah šetření.

6.Dotazování. Volba jednotlivých způsobů, tvorba dotazníku, stupnice hodnocení.

7.Další formy zjišťování informací. Pozorování, experiment. Úloha panelu. Hodnocení výsledků.

8.Nákupní chování. Základní pojmy. Kupní role. Průběh nákupního chování a rozhodování. Spokojenost zákazníka.

9.Faktory ovlivňující nákupní chování. Psychologické, sociální, ekonomické a technologické. Využití psychologických a sociologických modelů. Nákupní marketing.

10.Tržní segmentace. Podstata a cíle, požadavky na segment. Kritéria segmentace. Odlišností spotřebitelských a průmyslových trhů.

11.Různé přístupy k trhu. Nediferencovaný, diferencovaný a koncetrovaný přístup. Segmentace produkt/trh. Strategie tržního výklenku. Proces umístění produktu na trhu.

12.Aplikace marketingového výzkumu. Různé přístupy podle fází marketingového procesu.

13.Aplikace marketingového výzkumu - pokračování.

14.Zajištění marketingového výzkumu. Organizace v rámci firmy. Spoluprace s profesionálními organizacemi.

Osnova cvičení:

1.Diskuse o podstatě a cílech marketingového výzkumu.

2.Utvoření řešitelských týmů a zadání úkolů v marketingovém výzkumu s různým zaměřením.

3.Projektové řešení marketingového výzkumu

4.Dtto

5.Dtto

6.Dtto

7.Dtto

8.Dtto

9.Dtto

10.Výsledky řešení případových studií.

11.Dtto

12.Dtto

13.Kontrolní test

14.Zápočet a rezerva

Cíle studia:
Studijní materiály:

Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, Praha: Professional Publishing, 2007, 2008, 2011

Tomek, G., Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, Praha: Professional Publishing, 2012

Bártová, H., Bárta, V.: Marketingový výzkum trhu, Praha: Economia, 1991

Přibová, M.a kol.: Marketingový výzkum v praxi, Praha: Grada, 1996

Foret, M., Stávková, J.: Marketingový výzkum, Praha: Grada, 2003

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
Rozvrh není připraven
Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost Z2:B1-346
Tomek G.
11:00–12:30
(přednášková par. 1)
Zikova ulice
Ucebna K316
Út
St
místnost Z2:B1-356
Vávrová V.
11:00–12:30
(přednášková par. 1
paralelka 1)

Zikova ulice
Konzultační místnost
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 9. 7. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet1398706.html