Principy tvorby mobilních aplikací
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
A4B39PDA | Z,ZK | 6 | 2+2c | česky |
- Předmět nesmí být zapsán současně s:
- Principy tvorby mobilních aplikací (A7B39PDA)
Principy tvorby mobilních aplikací (Y39PDA) - Přednášející:
- Zdeněk Míkovec (gar.)
- Cvičící:
- Zdeněk Míkovec (gar.), Ivo Malý, Ondřej Poláček, Václav Slováček, Jan Vystrčil
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Absolvent předmětu získá přehled o vlastnostech a limitech mobilních technologií. Seznámí se s principy návrhu mobilních aplikací . Výklad je zaměřen na specifické problémy spojené s omezeními a novými vlastnostmi mobilních zařízení, nasazením mobilních zařízení v terénu a využití webových služeb.
- Požadavky:
-
Znalost programovacího jazyka Java nebo C++.
Detaily o předmětu viz http://pda.felk.cvut.cz/
- Osnova přednášek:
-
A. Principy návrhu
- Využití obrazovky
- malá obrazovka, orientace, flexibilní uživatelská rozhraní
- seskupování informace, prezentace informace v seznamech
- balení informace
- scrolovací mechanizmy
- Uživatelská interakce
- řešení uživatelského vstupu (vstupní zařízení, vstupní metody, minimalizace vstupu textu)
- přímé označování objektů (problémy dotykové obrazovky - mouse over, otevřít vs. vybrat)
- multimodální interakce
- Návrh obecně
- pravidla návrhu UI (guidelines)
- podivné chování aplikací v mobilním prostředí
- Využití kontextu
- řešení častých změn kontextu
- využití rozličných parametrů kontextu
- uživatelská rozhraní řízená kontextem - jak zvýšit efektivitu, přesnost a jednoduchost
- Testování použitelnosti v mobilním prostředí
B. Vývoj
- Java ME
- Android OS
C. Mobilní technologie
- bezdrátová komunikace (WiFi, Bluetooth, GPS, GSM)
- speciální interakční metody (akcelerometry, gyroskopy, vibrace, kompas, blikající kontrolky, haptická gesta)
- Osnova cvičení:
-
1. Přiřazení semestrálních prací, příklady, podmínky udělení zápočtu
2. Odevzdání [D1-popis sem. práce], příprava na [D2-popis problému]
3. Odevzdání [D2], příprava na [D3-LoFi prototyp a evaluace]
4. Zhodnocení [D2], příprava na [D3]
5. Individuální práce na projektu, metody testování (EE, CW, uživatelský test)
6. Konzultace k [D3], příprava na [D4-HiFi prototyp a evaluace]
7. Odevzdání [D3], individuální práce na projektu
8. Zhodnocení [D3]
9. Individuální práce na projektu
10. Prezentace [P1-prezentace D3]
11. Individuální práce na projektu
12. Odevzdání a prezentace [D4]
13. Prezentace [D4]
14. Zápočet
- Cíle studia:
-
Studium předmětu dá studentům schopnost navrhovat a implementovat aplikace pro mobilní prostředí.
- Studijní materiály:
-
1. Jones M.,Marsden G. Mobile Interaction Design, Wiley, 2006
2. Weiss S. Handheld usability, Wiley, 2002
3. Cooper A., Reimann R., Vronin D. About Faces - The Essentials of Interaction Design, Wiley, 2007
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: