Multimedia and Computer Animation
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
AE4M39MMA | Z,ZK | 6 | 2+2L | česky |
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
The course gives students an overview of contemporary problems in the
area of computer animation. The course is divided into two parts. The
first part is devoted to raster animation (video processing). The
second part is focused on vector animation; here, the principles and
algorithms for motion modeling and motion control of rigid body models
are presented.
- Požadavky:
-
Basic knowledge of C++ programming language.
- Osnova přednášek:
-
1.Course overview, data formats for computer animation.
2.Technologies and standards for DVD.
3.Digital video editing.
4.Basics of digital video processing.
5.Digital video processing - advanced techniques.
6.Digital video processing - selected algorithms.
7.Vector-based animation, inverse kinematics.
8.Dynamics, particle systems.
9.Human body model animation.
10.Facial animation.
11.Animation of cloth.
12.Typical algorithms used in computer animation.
13.Formal methods for description of morphology and behavior.
14.Presentation of student projects.
- Osnova cvičení:
-
1.Overview of the course and projects.
2.Consultations to projects.
3.Consultations to projects.
4.The first check point - overview of known solutions.
5.Consultations to projects.
6.The second check point - a method suggestion.
7.Consultations to projects.
8.The third check point - implementation.
9.Consultations to projects.
10.The fourth check point - testing.
11.Consultations to projects.
12.The fifth checkpoint - preparation of documentation.
13.Presentations to projects.
14.Crediting.
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je poskytnout informace o metodách řešení typických problémů v projektech z oblasti počítačové animace, virtuální reality a filmové produkce. Snahou je ukázat teoretický základ metod používaných v těchto oblastech a umožnit studentům, aby si tyto probrané techniky mohli sami vyzkoušet v rámci semestrálních projektů.
- Studijní materiály:
-
1.Watt, Alan H., Watt, M. Advanced Animation and Rendering Techniques, Addison Wesley, 1992
2.Žára, J., Beneš, B., Felkel, P. The Modern Computer Graphics, Computer Press, 1998, (in Czech)
3.Badler, N. and Zeltzer, D. Making Them Move - Mechanics Control and Animation of Articulated Figures, Morgan Kaufmann Publishers, 1991
4.Taylor, J.: DVD Demystified, McGraw-Hill Professional; 2nd edition (December 22, 2000)
- Poznámka:
-
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6c
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Open Informatics - Computer Graphics and Interaction (povinný předmět oboru)